Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rastlös väntan

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rastlös väntan

Känns som jag springer på min insida fast jag sitter still.

Ibland vet jag inte skillnaden på vila och aktivitet.

Rastlösheten tar så mycket energi.

Undras hur lång väntan blir på utredningen.

Åh förstår det! Går det att skynda på dem lite?

Vet inte vad som funkar för dig, jag har ju inte alls samma problematik, men jag vet att när jag känner lite lättare ångest, och mer blir lite hetsig och får svårt att vila så hjälper det att ha något i händerna att göra. Jag brukar virka/sticka/måla naglarna etc. Det är som att när hjärnan har något litet att sysselsätta sig med kan den slappna av och slutar rusa runt sådär. Vet inte om det funkar för dig, men det kan ju vara värt ett försök.

Comment

Jag fösöker hitta på saker. Idag bakade jag bärkaka och då blev jag lite lugnare. Ett annat dilemma jag har är att komma till skott att glra saker. Har svårt att bestämma mig för vad. Knepigt läge minst sagt...

Comment

Är din hjärna igång hela tiden? Kan det vara så att det känns som att rastlösheten tar mycket energi för att hjärnan inte vill lugna ner sig och istället är på helspänn hela tiden??

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Ja hjärnan är bizzy med tankeversamhet och repetitioner på saker som ska hända och jag är rrädd att jag ska glömma plus annat. Blir trött av att bara sätta ord på det.

Comment

Har du funderat på att skriva ner allt som du inte vill glömma?

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Jag skriver det i almanacka och mobilen men jag har inte kommit dithän att jag vågar lita på att jag ändå får till det i rätt tid och på rätt dag. Alarm ljud stör mig men jag kanske måste vänja mig vid det...

Comment

Jag som jobbar vid datorn hela dagarna i princip har allt inlagt i google kalender. Då kan man ställa in hur man vill ha notiser etc. Stora grejer kan man ställa in att få e-post om, likaså "dagens program" så att man kan gå igenom det på morgonen. Små grejer att komma ihåg får jag små notiser om, alltså inga ljud utan en liten textruta som kommer upp. Jag har alarmljud på sådant jag absolut inte under några omständigheter får missa. Man kan nog ha det i mobilen med. Jag använder det för att sköta alla basala rutiner främst. Måltider, gå och lägg dig, ta en kaffepaus, tillbaka till jobbet etc. Men så behöver jag det för att inte hamna i dåliga vanor

Comment

Working...
                X