Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passande Terapi vid Adhd/Add

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Passande Terapi vid Adhd/Add

Otåliga jag har inte tålamod med väntan på remiss skick och annat. Jag förbereder mig mentalt på att jag kan ha en bokstavs diagnos och har jag det inte så lär jag mig något av detta oxå... Just nu är det lite stabilare i måendet iallafall

Vilken terapi passar bäst om man har Adhd/Add?

Undrar oxå om någon som har diagnosen klarar sig utan medicin?

Comment

Jag vet ju inte för jag har inte adhd, men hur har det gått med processen, eller hör du dig mest för?

Jag tror ju som jag sagt förut att terapi är bra för exakt alla, gäller bara att hitta rätt form och terapeut, så hoppas någon kan tipsa om något bra!

Comment

Nej såklart, det är nog super att förbereda sig ändå! Kanske får du större förståelse för andra människor på vägen.

Skönt att det är lite stabilare! Om jag var du skulle jag ta tillfället i akt och fundera på varför det känns stabilare, är det någon särskild vana som gör att det funkar bättre? Går den i så fall att få in som rutin även resten av tiden så att du mår mer stabilt hela tiden?

Bara lite tankar och tips

Comment

Hm just nu var en resa bort från allt och få distans som ger stabilitet. Kan ju inte åka bort så ofta som skulle behövas. Men tack för tipset om att reflektera

Comment

Working...
          X