Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-06, 20:47   #59 (permalink)
smyrra
Senior Member
Guldmedlem

smyrras avatar

Reg.datum: Mar 2007
Wink från tandfen

Hej Kaprifol

Va tråkigt att höra att du haft en dålig dag. Det låter jobbigt för dig. Så klart att man tänker att alla kommer stirra på en när det saknas en tand fram. Om jag kunde skulle jag svinga mitt trollspö och gav dig en ny tand.
Men tänk om man kunde tänka som barn, att det var något positivt att tappa tänder. På 80talet gick ett TVprogram som hette "Bagen" (väskan) Det var en tjej som heter Kia Berg som var programledare och hon var så kool att hon hade tandställning!!! En sån där i silver, samtidigt som hon var i TV. Själv brukar jag få sån där ångest är jag varit hos frisören. Jag blir alltid missnöjd och tror att alla ska tycka att jag är ful och så. Tror att jag är mindre värd då på nåt sätt.

FInns det nån du kan fråga nu efteråt om hur lång tid det kan ta innan den nya tanden växer ut? Så klart att det är olika för olika människor men det är ju kul att veta på ett ungefär.

Min dag har varit stressig, haft super mycket att göra på jobbet. Men har mått bra i övrigt. Jag brukar få ont i bröstet och svårt att andas när jag blir för stressad och då har jag jättesvårt att slappna av. Blir helt uppstirrad och det känns som att världen går under om jag missar eller glömmer bort nåt.

I morgon är en ny dag!! Jag lovar att anstränga mig för att det ska bli en så bra dag som möjligt!! Hoppas att du också kan skapa en bra dag i morgon.

kram på dig