panikångest
Hej Kaprifol
Vad härligt med en bra dag. Precis som du sa så brukar svalka/kyla vara en bra grej för mig. Också vid panikångest. Jag tar av mig tjocka tröjor, öppnar fönster eller går ut på trappen. Vet inte heller varför det funkar. Men värmen ökar väl puls och blodcirkulation?! Kyla motsatsen?
När jag får panikångest brukar jag läsa nåt, dricka vatten, andas, tänka: gör ingenting, slappna av. tänka: jag dör väl då. Igår satt jag på ett möte och började helt plötsligt känna paniken komma krypande. Får inte, inte nu, inte här bland alla människor, jag kommer bli galen, rusa runt och skrika och alla kommer tänka att jag är helt lost. Att jag borde vara på psyket. Men jag tvingade mig själv att sätta fötterna i golvet och tänka på dem. Hur det kändes att ha fötterna stadigt på jorden. Sen tvingade jag mig att prata med dem andra. Då började jag tänka på nåt annat tillräckligt mycket för att paniken skulle försvinna. Oron fanns kvar.
Hur är det för dig, kan du vara i kaos invändigt och samtidigt ha kontroll utvändigt? Ingen märker någonting. Så samtidigt som man pratar om något så tänker man också hela tiden på hur rädd man är eller att man bara vill springa och gömma sig...Det är lite konstigt tycker jag.
kramkram