Hej Alla. Känner igen mig mycket i vad många säger här. Har alltid haft problem i sociala sammanhang (stora som små) och har nyligen insett att för att kunna leva ett någolunda normalt liv så behöver jag hjälp, vilket jag nu sökt. Är inne i en riktig svacka just nu och har aldrig mått så dåligt som jag gör nu. Har inte vågat insett tidigare hur mycket min sociala fobi påverkar mitt liv.
För att göra en lång historia kort så började jag inse detta när jag träffa en underbar tjej (haft en svacka på tjejfronten en låååång tid) på jobbet för ett 3 månader sen. Det började som en flirt och ledde snabbt till att vi påbörjade en sexuell relation med varandra. Problemet är att nu börjar det bli mer seriöst och därtill har min ångest och oro nått orimliga proportioner. Jag oroar mig dagar innan vi ska träffas och mina känslor för henne dränks av de negativa. Jag har berättat för henne om mina problem och eftersom hon är världens underbaraste så är hon så stöttande och förstående. Häromdan skulle jag hämta henne efter hon tränat och vi skulle ha en mysig kväll tillsammans. På vägen dit var oron så hög att jag började se dubbelt och fick min första panikattack någonsin. Jag sa att jag var tvungen att köra hem henne men hon vägrade, hon sa att det inte spela någon roll och att hon ville lära känna alla sidor av mig för att kunna hjälpa....ni hör....hon e bäst

. Hon är en så positiv, sprallig och glad person och ser bara möjligheter, inga problem. Jag är rädd för att min ångest och nedstämdhet ska påverka henne negativt och få även henne att må dåligt. Skulle inte kunna leva med mig själv om det blev så.
Jag går i terapi nu men det kommer ta tid att bli bättre. Känner även att jag behöver något för att dämpa ångesten/oron i medicinsk väg. Tog min första soril idag (10mg) för att dämpa det värsta...funkar inget vidare. Det tråkiga är att för att jag ska få lite lugn att jobba med mig själv så känns det som om jag inte kan träffa "anna" samtidigt eftersom relationen skapar så mycket oro att jag inte kan sammla mina tankar.
Vore så tacksam för råd eller tankar kring detta av er. Hur skulle ni göra?