Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-17, 21:38   #19 (permalink)
kaprifol
Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Aug 2007
Standard

Mischaella: Jag har nästan exakt samma problem som du. Känner att blodet rusar i kroppen, svettas, blir röd i ansiktet och ibland över hela kroppen om jag får riktig panik, hjärtklappning. jag kan skaka om jag är riktigt uppstirrad men oftast klarar jag detta ganska bra. det är nog rodnaden och hjärtklappningen som är värst. just nu känner jag att jag skulle göra vad som helst för att slappna av från detta lite. jag skulle så gärna vilja träffa mina vänner men jag drar mig tillbaka för att det är så jobbigt på middagar och sånt. det kan fungera ett tag men så fort fokus hamnar på mig (om det ställs en fråga eller något), så får jag väldig ångest och blir sådär uppstirrad. men om nu Inderal skulle fungera känns det som en otrolig lättnad. om jag nu vågar kontakta vårdcentralen. men tror du att det funkar att få ut även om jag inte har migrän? mamma är ytterst skeptisk till om jag överhuvudtaget kommer att få något utskrivet men det är så svårt att förklara hur stort problemet verkligen är för mig. det tror jag iofs att jag kommer att ha svårt att förklara för vårdcentralen också just pga av den sociala fobin och rädslan för att rodna. men jag får väl försöka. jag skulle bara bli så ledsen om de nu inte ville skriva ut nåt till mig. jag har samma inställning till att gå till psykolog också. jag är rädd för det och tror snarast att det skulle ge mer ångest. men jag vet inte, kanske dumma tankar egentligen. förresten, är Inderal något man kan ta varje dag eller är det bara för speciella situationer (typ föredrag och sånt)?
kaprifol är inte uppkopplad   Svara med citat