Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-15, 19:45   #2 (permalink)
helen
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard Räddning för mig

Inderal skrevs ut till mig när jag var i 20-årsåldern. Fick hjärtklappning och började skaka i olika situationer. Blev en ond cirkel eftersom jag blev rädd för att börja skaka och därför gjorde det. Sedan var den situationen "stämplad" och till slut var det väldigt många lägen som utlöste hjärtklappning.
När jag fick Inderal (som förhindrar hjärtrusning) så visste jag att hur obehagligt detta än känns så kommer jag inte skaka och få hjärtklappning. När jag gjorde saker med Inderal i kroppen ( ex fika) så släppte ångesten för det efterhand för jag skakade inte med koppen. Samma med att äta ihop, sätta nycklar i lås, stoppa pengar i och ur plånbok osv,osv
Har nu ätit Inderal i drygt 20 år. Tar en varje dag. Enda nackdel jag upplevt är frusna händer och fötter, viss muskelsvaghet/trötthet ibland.
Men det är ett lågt pris att betala. Jag hade inte kunnat utbilda mig och varit på ett jobb om jag inte haft denna hjälp.
Fick stesolid utskrivet för ett tag sen för min flygrädsla. Fungerade inte alls för mig. Upplever du dig lugnad av dem?
Hoppas jag varit till hjälp
helen är inte uppkopplad   Svara med citat