Jag kan inte heller sova
Jag blev sjuk för två år sedan och då kunnde jag inte svälja fick bara ner vatten. Så nätterna var väldigt jobbiga, men nu när själva det här att äta och så har blivit bättre har jag fått någon sorts fobi för sängen och för att sova.
Varje gång jag försöker att somna så vaknar jag efter fem minuter för att det har kännts lite anorlunda i halsen eller för att jag håller på och somna och jag är rädd att det ska bli "stop" i halsen igen och att jag inte ska kunna äta.
Så då vaknar jag och om jag lyckas häva ångesten går den över efter 2-3 minuter, men annars ökar den tills jag endra gör illa mig själv, brukar slå handen i något bord, eller lyssnar på musik eller tittar på en film. Fast för det mesta slår jag handen i något för att "lura bort" hjärnan.
Om jag tar 1-2 xanor så kan jag sova, men annars känner jag den här fobin och kan inte sova
Brukar somna av utmattning på morgonen och då sover jag för länge på dan och det hela börjar om igen.
Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det, de sa att det är ett halvårs kö för att få träffa en psykolog hos doktorn :/
Men det var när jag blev dålig så det kanske är korttare kö nu?