Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-30, 00:28   #10 (permalink)
Erica85
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Det kanske inte hör hit, men jag tänkte på det du skriver om att du inte vill radera honom ur telefonbok och liknande... Min farfar dog för nästan ett år sen. Ni vet hur det är - han var gammal och sjuk men det är en stor sorg ändå!

I alla fall så står det telefonnummer som numera bara går till min farmor under rubriken "Farmor och farfar" i min mobiltelefon. Där har jag också en bild på dem bägge, den tog jag för ganska exakt ett år sen och den kommer upp när farmor ringer eller när jag ringer hennes nummer. Det är ju bara hennes nu, men jag kan inte förmå mig att ta bort/byta ut bilden och ändra namnet.

Det jag ville säga är väl att jag tycker att det är helt ok att ha kvar sånt! Det känns så drastiskt att aktivt ta bort saker som påminner om en person som dött, bättre att låta dem vara där de är, (förutsatt att man inte mår riktigt riktigt dåligt av att se dem, men då tar man nog bort dem av självbevarelsedrift). När det gått ytterligare tid kommer det nog att kännas ok att ta bort det - tror jag?!
Erica85 är inte uppkopplad   Svara med citat