Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-27, 10:34   #10 (permalink)
Frihetslängtan
Member
Silvermedlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Vad är det för konstigt med att barn sover med sina föräldrar? Det har man gjort genom årtusenden i nästan alla kulturer. Det är bara de senaste åren som man börjat separera barnen från sina föräldrar genom att lägga dem i egna sängar redan som nyfödda vilket jag inte är säker på är så jättebra. Våra barn har alltid sovit hos oss. Vi sover 5 stycken i ett sovrum. 2,5-åringen sover i dubbelsängen mellan oss. 7,5-åringen och 12-åringen sover i en säng intill dubbelsängen. 12-åringen är tjej och de andra killar.

Det ger dem trygghet, närhet, självkänsla o s v. Vi har brist på närhet i vår kultur och DET tror jag och en del forskare menar är en stor orsak till många psykiska problem.

Våra barn sover där inte för vår skull utan för deras skull. De får när som helst sova i egna sängar i eget rum. De är harmoniska, trygga, utåtriktade och glada barn. Närheten med oss tror jag har gett dem det, bl a samsovningen. Närhet kan man självklart få på andra sätt också men samsovning är en bra metod.

Själv har jag haft en usel barndom och är så lycklig över att mina barn mår mycket bättre än jag gjorde!
Frihetslängtan är inte uppkopplad   Svara med citat