Hej!
Jag känner igen mycket i det du säger då min 17 åriga dotter pendlar ut och in på BUP. Hon är inlagd imellanåt ..skär sig har stark ångerst osv. Nu har det gått så långt att det ska göras en anmälan att dom inte tar till sig henne och ger henne den omvårdnaden som krävs. Hon har kommit in flertal gånger akut till psyk för att hon svalt rakblad och div eller har uttalat i ord att ta livet av sig.Då hon blivit hemskickad för att dom ansett att hon inte är tillräckligt illa däran. Det gå upp och ner ..men som tur är är uppgången mer än nergången för tillfälligt. Sedan kommer det väl alltid steg bakåt som sagt.
Kände så väl igen det här med skolsköterska och hur dom river upp mer än va dom gör nytta ..oerfarenhet tyvärr tycker man när dom ändå jobbar med tonåringar och hur det ändå ser ut med ungdaomars mående idag.
Har även blivit som du blivit åtsidosatt för egen vårdnad ..visst är man stak men starka personer behöver ju få ut tyngder med ..för till slut rasar man tyvärr. Kanske en idea kan vara att du söker dig till en privat psykolog?
Vad säger BUP om det hela jag fick reda på att för vårat fall så hade dom ingen psykolog som tyckte sig ha kundskapen och gräva i min dotters problematik. Kan det vara så att dom skjuter ifrån sig ärendet och skyller på annat för att dom inte vet hur dom ska agera?
Sedan era anhörigas syn på att hon söker uppmärksamhet och vill styra dig och div ..ja viss del är det väl så men inte den stora orsaken. Klart hon vill känna trygghet och div ..och absolut ska hon ha den tryggheten .. vet inte hur öppen hon kan vara med dig och hur mycket hon kan sätta i ord ..det verkar ändå finnas en stor del utav det mellan er..min dotter kan inte alltid sätta ord på sitt mående då har vi kommit överrens att hon har lappar som sätts upp på en anslagstavla där hon kan ha friheten och sätta upp så här mår jag idag ..ibland är det lättare och saken är att då vet hon också att du checkar av henne dom gånger hon inte orkar och prata.
Lämna henne ensam gynnar varken dig eller henne när hon mår som hon gör. Jisses att folk ens kan tänka så man blir ju genomstressad och orolig när man inte vet om sitt barn har skurit sig illa eller inte. Du har det tufft och jag hoppas anhöriga och hjälp utifrån kommer för eran del för du behöver stöd i detta innan du rasar.
Sedan vet jag att Social kontoret kan gå in med speciellt papper för din del som förälder om du känner att det är tungt och behöver vara med din dotter i en svacka. Du har då rätt och vara sjukskriven när du har detta pappret. Kan va bra för dig och veta iallfall tänkte jag

.
Mm jag återkommer säkert till din tråd med tankar och ideer när jag är lite piggare
Kram Lotta