Hypnofobi med panikånest på toppen
Hej
Jag känner att jag skulle vilja få någon hjälp på nåt sätt. Det är så att jag lider av panikångest och hypnofobia (rädd för att dö i sömnen) och panerar att flytta utomlands med min pojkvän inom en snar framtid (ca 2 år). Jag kan inte sova själv, för då vaknar jag antingen med andnöd gång på gång eller så blir det panikattacker. Förut kunde jag inte somna om när min pojkvän skulle iväg utan var tvungen att gå upp och försöka tänka på något annat.Numera kan jag somna om utan större problem. Jag tror det var för att jag en gång hade upptäckt att jag gjort det omedvetet och sedan dess fungerar det. Jag är fortfarande dock livrädd för att somna själv och är därför jävligt orolig hur det kommer bli på andra sidan jorden. Där kommer jag inte ha någon kontakt med någon i början, plus att om han hittar nya vänner där nere och vill vara ute en kväll/natt kommer det skapa skräck för mig. Samtidigt tycker jag att det verkar härligt att flytta och ser fram emot det, men panikångesten lägger sig som ett tjockt slem på allt det vackra och nu vet jag inte vad jag ska göra. finns det någon som flyttat med panikångest? eller är det någon somhar något tips? Tack för att du lyssnade.
Karin
|