Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-18, 13:41   #1 (permalink)
F82

Standard Djupare ner i skiten

Hej igen... Får inga svar så försöker ta upp mitt dilemma här och nu.

Mitt ex och jag som gjort slut/ har en paus vill båda att det ska bli vi igen. Ena dagen så ser det ljust ut andra mörkt. Jag vill att det ska bli vi nu men hon säger att det kommer att ta tid. Hon vill bo för sig själv och vara sin egen lyckas smed ett långt tag innan vi kan bli två igen. Hon säger att hon måste slåss med sina inre demoner innan det går och att jag inte kan hjälpa henne. Hon söker heller ingen professionell hjälp.

Varje dag går jag och väntar på att hon ens ska säga något positivt. Inatt ringde hon full och saknade mig. Idag säger hon att sanningen kommer från fyllon och barn. Direkt jag frågar något om vår framtid säger hon "nu är du där igen". Under denna väntan håller jag på att falla sönder i bitar. Inte en minut går utan att jag tänker på henne och så har det varit nu i två och en halv månad. Ökar jämt och ständigt min dosering av antidepressiva på läkares rekommendation. Får också besöka psykolog allt oftare. Kan inte ställa några krav på mitt ex för då backar hon 50 steg. Undertiden ställer hon jättestora krav på mig. Känns på många sätt att hon bara håller fast vid mig tills dagen D kommer, då hon har gjort klart allt hon måste göra här i höst för att sedan kunna klämna mig för gott.

Mår verkligen inte bra...
  Svara med citat