Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-17, 01:05   #6 (permalink)
Isis
Junior Member
Bronsmedlem

Isiss avatar

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Hej autio!
Tack för att du delade med dej av egna erfarenheter.

Citat:
dom minnena kom gradvis tillbaka och stegrade i styrka med känslor och detaljer under flera år.
Detta känner jag igen, det är gradvis, plus att jag har målat lite, bara så där som känts att jag vill just då, men inte förstått förrän nu flera år efteråt vad det egentligen var.
Men det är väl det också att jag inte vill se det som en sanning om mej själv, en acceptans. Så jag motarbetar nog min kropp i detta avseende.
Men ska jag kunna bli en något så när hel människa igen så måste jag ta itu med detta. Känns bara så jobbigt.

Citat:
Jag rekomenderar att du om du inte redan har en samtalskontakt, söker en då du har minnen. Så att du får prata om dem och de känslor som de väcker och får bearbeta dina upplevelser ordentligt.
Jo precis, har inte behövt pratkontakt på psyk på länge nu faktiskt ett tiotal år sen.
Men var dit i December 07 för jag halkade ner i en djupare depression eller försenad sorgereaktion kallade de det för, sen på åb i Mars i år och då berättade jag om detta och då de har ett års väntetid på denna typ av trauman, så är det bara att vänta. Emdr-terapeut, pratade de om, har inte tagit reda på riktigt vad den gör, kommer inte ihåg vad de informerade om .

Citat:
Du klarar det Isis, man är starkare än man tror, tro mig =)
Jo jag vet, har gått i terapi förr och klarat av så mycket hela tiden. Så nu känns som energin är slut alldeles. Efter mammas död blev inget sej likt. Konstigt att allt kommer på en gång.
Det är tungt nu.
Isis är inte uppkopplad   Svara med citat