Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-16, 15:20   #5 (permalink)
Setu
Banned
Guldmedlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dacci Visa inlägg
I vissa fall absolut, där den etniska befolkningen utgör en överväldigande majoritet av landet eller där den etniska befolkningen är särskiljd från omgivningen. Men ta till exempel USA, vilken etnisk betingning har en amerikan? Kan du bli en amerikan? Sverige är ett mångkulturellt land och jag tror inte det bara är jag som ser mina vänner med utseenden från alla hörn av världen som svenskar.
De riktiga amerikanerna tillhör de "yngre mongoloiderna" och resterande befolkningar är invandradre av olika raser av mongoloider, kaukasoider och negroider. En etnisk uramerikan kan jag aldrig bli, däremot amerikansk medborgare. Sverige är ett mångkulturellt land i viss mån ja, rashatet växer mer och mer. "Mitt" folk har alltid varit extremt utsatt folk och hatas fortfarande i stor utsträckning. Sedan spelar det ingen roll vad folk räknar mig som, själv räknar jag mig inte som svensk. Och historiska fakta och hatet idag finns med.

Citat:
Åsikter som människor har på internet är inget du kan lita blint på! För det första är de som spenderar tid på forum inte ett bra genomsnitt av befolkningen, beroende vad det är för typ av forum kan åsikterna vara väldigt icke representativa för den svenska befolkningen. Vidare, eftersom människor inte behöver ansvara för sina uttalanden på internet, förutom möjligtvis någon forumban, så leder det till att människor häver ut sig allt möjligt skit bara för att få uppmärksamhet. De finns även de som bara lever på internet och saknar verklig kontakt. Med andra ord anser jag inte att internet är en tillförlitlig källa för att se människors riktiga åsikter. Antizigmatism?
Du har helt klart en hel del poänger här osm är värda att ta i beaktande. Inte tu tal om den saken. Faktum är att du har många rätt, och provokatörer finns det ju givetvis, med artificiella åsikter. Men sedan är det många seriösa med hemska åsikter om "mitt" folk också. Så fort "mitt" folks nämns blir trådarna väldigt långa, den ena teorin efter den andra dyker upp. Inga andra trådar kan jämföra sig med trådar om "mitt" folk. Dessutom kommer inlägg, som på beställning, i stil med "ja de är de fulaste i Europa i alla fall" och "fula som fan är de" osv osv. Lägg här till de historiska fakta som visar att enormt förtryck och förakt har utövats mot "mitt" folk.

Citat:
Intressant.

"The most common explanation for the high-risk status is the struggle with identity formation,[..]" vilket inte låter helt orimligt.

Headspike!

Det där låter befängt, hur kan man hata en ras p.g.a. utseende? Jag kan första att människor kan hata raser p.g.a. mytbildningar men p.g.a. utseende, det är ju verkligen idiotiskt.
Jag håller med dig! Jag tycker också det är absurt! Ännu under 1900-talet så ifrågasattes en vinnare i en skönhetstävling, om hon faktiskt var renrasig av "mitt" folk, eftersom hon var vacker. Mytbildningar kommer i andra hand, men det finns enormt mycket myter om "mitt" folk som jag kan bemöta och vetenskapligt motbevisa. Det spelar ingen roll, de allra flesta har bestämt sig för hur det "ska" vara. Allt detta sammantaget gör mig både arg och ledsen. Själv tycker jag inte alls att "mitt" folk är fula. Tvärtom tycker jag överlag det är ett vackert folk, jag vet att inte myterna stämmer. Men viss vetskap är tung att bära med sig.

Hälsningar Setu.
Setu är inte uppkopplad   Svara med citat