2008-07-16, 11:50
|
#21 (permalink)
|
|
Junior Member
Bronsmedlem
Reg.datum: Jul 2008
|
Nelli.
Förstår att du inte kan kontrollera när det är som värst …när tankarna om att skada sig själv etc . kommer
Det kan inte jag heller alla gånger ...ofta ...under flera år men inte jämt.
Gjorde ”dumheter” för några veckor ( 10 år senast) sedan hamnade på sjukhus -gjorde det inte för jag vill skada mig själv …utan få lugn och lindring.
Hade ingen ångest … bara hejdlös sorg -det kanske är samma sak ….
Känner igen exakt det du beskriver att det slutgiltiga är döden …
Citat:
|
” att jag kan ju inte hålla på och springa här i all framtid för det kommer jag aldrig orka eller stå ut med, så då finns det inget annat att göra än att dö”
|
Detta ekorrhjul som du beskriver har jag sprungit i enligt sjukjournaler från jag var 20 år tills i dag ..35+ .
Jag vet inte om DU tror på mig när jag talar om att det finns andra vägar att gå på och dessa vägar är nära dig !
Den som har makten och kontrollen -förebygga är du även fast det inte känns så .
Men gör det inte själv-( trust me…det är förlorad tid )du behöver professionell hjälp ..så dessa kan navigera dig i rätt riktning .
I natt förebyggde jag en ev ny dumhet …(erfarenheter ,egna –kompisar så kommer denna självskada hand i hand med nya skador –tyvärr , trots vi alla är kloka ..)
När tankarna kom … känslan i kroppen … övertygelse att det är bästa i min situation ..ringde jag till psykiatri jouren 15 min förtvivlan + stöd ,sedan sov jag idag vill jag inte skada mig själv …
Nöjd att jag hjälpte mig själv därför att jag vill leva .
De facto …så jädrans självdestruktiv som jag vart …gjorde jag något bra .
Det är något som jag gjort under åren skrivit dagbok . Inte bara mörka tankar utan mer fokus på det som får mig lugn och när jag gör bra saker o undviker ångest triggande .
Exempel ….
Träna på kvällen det gör mig trött somnar snabbt ,ingen ångest .
”Vattnat blommorna orkat diska ”
Idag sa jag Nej till familjen , vill inte vara på släktmiddag mår inte bra av det ”
Detta har jag skrivit för att bevisa för mig själv …att jag VIST gör saker som är bra för mig - inte bara självdestruktiv …vart viktigt för min självkänsla .
|
|
|