Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-16, 11:50   #21 (permalink)
missb
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Nelli.

Förstår att du inte kan kontrollera när det är som värst …när tankarna om att skada sig själv etc . kommer
Det kan inte jag heller alla gånger ...ofta ...under flera år men inte jämt.

Gjorde ”dumheter” för några veckor ( 10 år senast) sedan hamnade på sjukhus -gjorde det inte för jag vill skada mig själv …utan få lugn och lindring.
Hade ingen ångest … bara hejdlös sorg -det kanske är samma sak ….

Känner igen exakt det du beskriver att det slutgiltiga är döden …
Citat:
att jag kan ju inte hålla på och springa här i all framtid för det kommer jag aldrig orka eller stå ut med, så då finns det inget annat att göra än att dö”

Detta ekorrhjul som du beskriver har jag sprungit i enligt sjukjournaler från jag var 20 år tills i dag ..35+ .

Jag vet inte om DU tror på mig när jag talar om att det finns andra vägar att gå på och dessa vägar är nära dig !
Den som har makten och kontrollen -förebygga är du även fast det inte känns så .
Men gör det inte själv-( trust me…det är förlorad tid )du behöver professionell hjälp ..så dessa kan navigera dig i rätt riktning .

I natt förebyggde jag en ev ny dumhet …(erfarenheter ,egna –kompisar så kommer denna självskada hand i hand med nya skador –tyvärr , trots vi alla är kloka ..)

När tankarna kom … känslan i kroppen … övertygelse att det är bästa i min situation ..ringde jag till psykiatri jouren 15 min förtvivlan + stöd ,sedan sov jag idag vill jag inte skada mig själv …

Nöjd att jag hjälpte mig själv därför att jag vill leva .
De facto …så jädrans självdestruktiv som jag vart …gjorde jag något bra .

Det är något som jag gjort under åren skrivit dagbok . Inte bara mörka tankar utan mer fokus på det som får mig lugn och när jag gör bra saker o undviker ångest triggande .

Exempel ….
Träna på kvällen det gör mig trött somnar snabbt ,ingen ångest .
”Vattnat blommorna orkat diska ”
Idag sa jag Nej till familjen , vill inte vara på släktmiddag mår inte bra av det ”

Detta har jag skrivit för att bevisa för mig själv …att jag VIST gör saker som är bra för mig - inte bara självdestruktiv …vart viktigt för min självkänsla .
missb är inte uppkopplad   Svara med citat