Ämne: Inga vänner
Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-16, 11:05   #38 (permalink)
storbrorsan
Member
Bronsmedlem

Reg.datum: May 2008
Standard

1. Var den som fixar och ordnar inför saker. Planerar aktiviteter och bjuder in folk.
2. Ta vara på alla sociala tillställningar även om dem verkar jobbiga. Man lär sig alltid något och det händer alltid något som man inte velat missa. (När du blir ”en sån som alltid är på” så kommer folk också hellre kontakta dig för dem vet att du alltid vill hitta på något)
3. Var alltid positiv, uppmuntrande, glad och bjud på dig själv. (även om det tar emot och du inte känner för att vara positiv och uppåt!! Deppa kan du göra hemma när du är själv.)
4. Var en sån som ”alltid har nått på gång” (ha ett spännande liv som folk vill ta del av).
5. Ställ upp och fixa saker för andra. Typ jobbintervju, låna ut saker, hjälp dem ur en svår situation osv. (Men det är viktigt att du kan se skillnad på att vara ”en fjant som man trampar på” och ”en schysst person som gärna hjälper”.)
6. Agera alltid icke-needy (needy=klängig, behövande, kvävande), även om det kanske inte är så det är just nu. För folk stöter ifrån sig människor som är krävande och dras till folk som är tvärt emot.

Och det jag pratar om att ge värde. Ge alltid mer än du tar emot! Du kommer alltid att få tillbaka det på ett sätt eller annat. Om inte från just denna person så ifrån någon annan. Det är säkert! Men det är viktigt att inte ge med syftet att få något tillbaka. Ge för att du vill. För ger du med syftet att få tillbaka så märks detta (lite flummigt det sista där, men det är faktiskt så. Om någon vill veta varför så ska jag anstränga mig för att försöka förklara det. Jag lovar!)

Så där är lite saker som jag kommit på genom min "resa"

väldigt bra tips det där!!!
Jag ska försöka annamma alla dina tips och jag har
faktiskt kommit en bit på vägen från att inte ens ha några
bekanta alls pga socialfobi till att ha några bekanta på bara
några veckor och dom kanske kan bli mina vänner
och på köpet så har min ångest i sociala samanhang minskat.

Jag har helt enkelt ignorerat mina rädslor för sociala situationer
och gått några kurser senaste tiden där jag träffat lite folk,
och tro mig jag har fått panikångest och svettats och känt
mig jävligt nervös och det har inte varit lätt alla gånger men ju
mer man vågar desto mer vinner man.
storbrorsan är inte uppkopplad   Svara med citat