Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-15, 21:00   #4 (permalink)
autio_
Member
Silvermedlem

autio_s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Hej Isis!

Jag kan inte säga att det är det ena eller det andra, men jag kan dela med mig av mig själv.

Jag förträngde i många år vad jag varit med om, de sexuella övergreppen av min farfar, dom minnena kom gradvis tillbaka och stegrade i styrka med känslor och detaljer under flera år.
Jag har under många år, sedan jag riktigt började "komma ihåg" igen vaknat om nätterna i ren panik och detta eskalerade riktigt mycket ganska nyligen. Jag vaknade och satte mig upp i sängen, för att sedan lägga mig igen och detta gjorde jag upp mot tio gånger på en natt. Jag diskuterade detta med min terapeut och inte långt därefter kom ett "nytt" minne till ytan. Detta minne som involverade att bli väckt tidigt på morgonen och det gav mig svaret till att jag i stort sett vaknade vid samma tidpunkt varje natt. Jag fick själv svaret till det. Nu kan jag med hjälp av min terapeut försöka hitta olika strategier till att hantera detta och jag hoppas att jag snart kan sova en hel natt utan att vakna och sätta mig upp för att kolla läget.

Så jag tror att kroppen kan känna på sig före man själv gör det, om man varit med om något obehagligt.

Jag vet inte om du blev klok på detta svar :S

Jag rekomenderar att du om du inte redan har en samtalskontakt, söker en då du har minnen. Så att du får prata om dem och de känslor som de väcker och får bearbeta dina upplevelser ordentligt.

Du klarar det Isis, man är starkare än man tror, tro mig =)