Det låter som om du är i stort behov av bekräftelse. Jag är likadan och jag önskar att det inte var så. Man ska väl kunna vara självständig i ett förhållande? Det är nog många som vill det. Speciellt människor med bra självkänsla.
Människor med dålig självkänsla tenderar att ha ett stort bekräftelsebehov. Jag är en av dom och kanske du med.
Någonstanns så tycker jag faktiskt att han borde visa lite stolthet. Har man hittat en fantastisk människa att dela sitt liv med så vill man ju gärna visa det och inte minst för de som kanske är lite attraherade på en fest. Så känner i alla fall jag när jag har med min partner på fest. Hon är fantastisk, unik och jag är en fin människa nog att faktiskt bli älskad av henne. Det gör mig glad och stolt. Självklart vill jag visa det för andra människor! Men det har som sagt med bekräftelsebehovet att göra. Vilket medför, som du själv vet, en hel del problem.
Försök att inte projicera ut detta på att ni inte delar på hemmasysslorna. Ta en sak i taget. Utgå ifrån dina egna problem och förhållningssätt till situationen istället för att försöka anklaga din partner. Det tror jag förstår förhållandet mer än vad det hjälper. Det är lättare att förändra sig själv och hur man förhåller sig till situationer än att försöka förändra andra!
Läs gärna denna tråd:
Om bekräftelse och visa att man är kär