Citat:
Ursprungligen postat av possible
Hej
jag tänker att ingetdera är rätt eller fel, utan det handlar om era olika behov. En del par bekräftar varandra ständigt, även när de är på fester mm, andra gör det inte. Båda är lika "rätt". Det viktiga är ju att de personer det handlar om känner sig nöjda.
I ert fall känner åtminstone du dig inte nöjd. Skulle din partner "bara" vara med dig skulle han säkert känna sig begränsad, utifrån de behov han har. Å andra sidan, som ni har det nu känner du dig uppenbarligen olycklig.
Har ni andra liknande issues?
Kan ni kompromissa, eller ska du börja fundera på om han kanske inte är rätt för dig?
|
Funderar och har funderat länge på om han är rätt för mig. Svårt att komma fram till något då jag alltid ändå känner att jag är kär i honom.
Kompromissa har jag försökt, men han vill inte det.
Vi går inte ut ofta. Oftast sitter han inne och spelar dator eller så vill han supa skallen av sig, det finns liksom inget mitt emellan känns det som, det som är så tråkigt och när han super så blir han en idiot vilket gör att jag inte vill se honom då.
Flyttade för ett tag sedan till en liten etta som han fick tag i, därför jag ska flytta

Hatar denna lägenheten, känner mig inte hemma. Och trots att jag betalar hälften hyran så har jag inte något att säga till om och trots att jag både städar, diskar, tvättar, kastar sopor och tömmer kattens låda så får jag aldrig höra ett tack. Slavar som en idiot men får inget tillbaka. Eller jo han lagar i och för sig mat när han är hungrig.
Orkar inte detta liv. Min enda lösning är nog att fixa eget ställe och helt enkelt börja jobba med mig själv. Börja umgås mer med mina egna kompisar och få tillbaka mitt gamla liv. Hur nu det ska gå... speciellt då mina egna kompisar även är hans kompisar... Usch jobbigt... Måste fixa lägenhet.