Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-06, 15:50   #9 (permalink)
carnym
Member
Silvermedlem

Reg.datum: Dec 2007
Standard

Hej igen Hurricane!

Jag förstår att den kvinnan inte är lätt att tas med.... Hon kanske har en del att arbeta med framöver när hon erkänner sitt problem... Förlåt, inte min ensak men det verkade sjukt det du beskrev (och lite borderlineaktigt)

Jag skrev "Jag kanske är naiv men jag vill inte tro att en nästan vuxen man är så påverkad av sin mammas ideer att det skulle vara skälet till att han beter sig som han gör. Speciellt inte om han inte drogar eller har en annan problematik." ALLTSÅ: vad jag menar är att en normalt funtad kille i 19 års ålder har lärt sig att sortera ut på annat sätt. Normalt så separerar man sig från sina föräldrar. Gör ont för föräldrarna men är nödvändigt för barnen. Det som skiljer i det här fallet kan vara att din pojk vuxit upp under dessa förhållanden som kanske inte alltid varit så gynnsamma för honom. Du vaknade ju till efter att hon ville skiljas, om jag inte fattat helt fel, och då är det inte så konstigt att din son ännu inte "vaknat".

Jag har ingen aning om hur man ska kunna lösa det här på bästa sätt. Fokus måste ju självklart ligga på din son och inte på vad mamman är kapabel till. Hon får stå vid sidan av så länge anser jag. Hon verkar dessvärre inte vara helt frisk och frågan är ju vilket stöd hon kan ge. Känns inte som att hon skulle vara en person att ringa till för att höra hur sonen har det.. jag förstår ju att du inte kan lita på henne.

Så därför måste du handla efter ditt eget huvud utan att hon får lov att ta del. Vet du var din son brukar befinna sig? Har han någon vän som du kan ringa i stället för att försöka nå honom? Jag antar att du är oerhört frustrerad när han inte svarar och du inte har träffat honom. Det hade jag varit! Så om du genvägen kan få något svar på hur din son mår så kanske du lättare skulle kunna avgöra om du ska fortsätta "jobba dig" på att nå honom. I många fall kan ju föräldrarna informera varandra men det verkar inte så i just ditt fall.

Jag hinner inte skriva mer just nu men om du vill så skriver jag gärna igen. Jag är kanske lite hård i mina ord men jag hoppas att du förstår innehållet. Svårt att skriva exakt det man menar... men jag menar väl i alla fall, så mycket kan jag lova.
carnym är inte uppkopplad   Svara med citat