Hej Carnym
Ja den frågan ställer jag mig också, d v s är han verkligen drogfri? Jag tror kanske inte det trots att han sa så då vi träffades under en vecka på sportlovet i februari. OM så är fallet så har jag ju ännu svårare att agera pappa. För om det är där skon klämmer värst så lär han ju aldrig dyka upp.
Du skriver också att du inte tror att mamman kan påverka honom. Men tyvärr så har jag levt med denna kvinna och förtått vad hon är kapabel till. Hon har ljugit vid så många tillfällen för mig som jag under vårt förhållande köpte - för man litar ju på sin närmaste... Men efter separationen började jag fråga personer som ingått i hennes lögner vad som egentligen hände vid de tillfällen hon hade målet upp olika berättelser. De sanningar som då uppdagades var skrämmande. Denna kvinnas lögner börjar med att hon "grundar" en bild som sakta byggs upp. Jag tar ett exempel; Under oss bodde en trevlig kvinna och mitt ex och hon fick inledningsvis en bra kontakt och allt verkade riktigt trevligt. Efter ett tag fick jag också en bra kontakt med kvinnan. Men då förändrades allt. Sakta men säkert fick jag under två år höra hur förskräklig denna kvinna var och hur mycket hon störde mitt ex (speciellt på dagarna då mitt ex skulle sova - då var det bl a oväsen). Det hela kulminerar med att mitt ex en dag säger att hon mött kvinnan i porten och att denna kvinna då skriket henne i örat. JAg tyckte det var verkligen konstigt att denna granne hade blivit så djävlig. Ja du läser rätt jag hade köpt hela storyn. Självklart trodde jag på mitt ex och grannsämjan var förstörd. När mitt ex flyttade ut efter separationen började jag se att grannkvinnan inte var så som mitt ex hade beskrivit henne. En dag frågade jag rakt ut vad det var som hände i porten. Hennes svar var rätt chockerande. Mitt ex hade mött henne i porten, hållt för öronen och skrikande sprungit ner i källaren coh gömt sig...
Jag förstod nu att jag systematiskt hade blivit itutad en mängd lögner genom åren och jag började sakta men säkert få svaren.
Så om jag säger att denna kvinna inte är att leka med så kanske du förstår min sons dilemma. Problemet är att jag ser att han börjar kopiera hennes beteende som består av lögner och ovilja att prata/ha kontakt.
Har du någon bra lösning på problemet - jag vill inget annat än att min son skall börja fungera som en fri människa. Jag tror inte han gör det idag och därför blockeras han att träffa/ha kontakt med mig.
Mvh/ Hurricane
|