"Förutom att jag vill äta väl för att hålla en låg vikt så vill jag också äta nyttigt av hälsoskäl, pga cancersjukdomen. Allt som hänt senaste tiden ger dock ibland ångest, vilken jag dövar gnm att äta, vilket jag sedan mår dåligt av... Ond cirkel.
Jag kan i denna stund lova er att jag ska strunta i hur jag ser ut och vad jag äter. Jag kommer också att bete mig så då vi ses och låtsas som att allt är frid och fröjd. Vad som fortsätter att mala i min hjärna, vad som fortsätter dränera min energi kommer jag dock hålla för mig själv... såsom alltid annars..."
Nej, bli inte upprörd! Det är inget litet banalt problem, jag tror inte alls det! Du är modig som vågade berätta! Men jag ville ställa lite frågor bara för att få veta om du är helt inne i det här med vikten eller om det är ett problem som finns för dig, men som ändå inte egentligen hindrar dig i hela vardagliga livet. Inte tror jag att du skulle låta bli att älska ditt barn, jag tror jag skrev det med. Grejen är bara att en sån här sak tror jag att man behöva professionell hjälp med. För jag tror att du har en sned uppfattning om din egen kropp. Jag tror inte du ser dig som andra ser dig. Sen ska du inte alls låta bli att skriva om saker som dränerar din energi, det är precis det vi andra gör här! Jag ber om ursäkt om mitt svar kan uppfattas sem elakt eller som om jag tycker att ditt problem är för litet. Så menade jag inte alls. Det jag har lärt mig på vägen är att för att hjälpa, mig själv och andra så bör man ställa frågor. För om jag inte vet hur den andra ser på saken kan mitt svar bli helt galet. Och nu blev det det. Förlåt!
Kram,
Trollsa
Edit: Jag borde givetvis att det var de där frågorna som slog mig, nu fick jag det att låta som om jag tror att du... Förlåt!
Senast redigerad av Trollsa den 2008-07-05 klockan 21:48.
Anledning: Insåg vad jag glömt i första inlägget.
|