2008-07-05, 19:46
|
#6 (permalink)
|
|
Senior Member
Platinamedlem
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckosträverskan
Mariiqa,
jag har grubblat lite på en till fråga du ställde. "Hur skulle ditt liv förändras om du blev smal bara sådär hux flux?"
Well... Det tragiska är att jag tror att jag skulle sluta att dra mig för att träffa vänner, gå på fester/middagar/bjudningar/fika, jag skulle få mer energi över, jag skulle gå ut o dansa oftare... Allt detta undviker jag i mån möjligt idag.
Suck. Jag önskar jag var 14 och hade en pubertal kris, men jag är egentligen "alldeles för gammal" för att resonera så här. Ffa när jag vet hur skört mitt liv är och att det mycket väl kan ta slut snabbare än beräknat.
|
Jag vet inte så mycket om ätstörningar, mer än att jag har bekanta och bekantas barn som har eller har haft det. Det första som slår mig när jag läser det här svaret är: Tror du att du är en annan människa om du är smal? Tror du att din personlighet skulle förändras? Sen undrar jag om du dömer andra lika hårt som dig själv. Vill du t.ex inte att en "tjock" tjej ska komma till dig och hälsa på bara för att hon ser ut som hon gör? Dömer du andra efter utseendet? Det du skrev innan om hur killar som aldrig brytt sig innan började visa sin uppskattning när du "blev smal". Vill du verkligen ha en sån ytlig kille? Det finns snygga killar som han andra åsikter ska du veta. Tänk i förlängningen om ni lever ihop, får barn och barnet föds med en sjukdom som gör att det är riktigt tjockt. Skulle det barnet vara mindre värt att älskas? Skulle ni då sluta älska barnet bara för utseendet? Skulle ni anse att det barnet aldrig kommer att hitta en bra partner i framtiden eftersom han/hon var för tjock. Nej, jag tror inte det. Det där med vikt och utseende spelar bara en viss roll. I det stora hela har det ingen betydelse alls om man hittar rätt person!
Lite tankar från mig bara. Kram,
Trollsa
|
|