Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-05, 02:03   #6 (permalink)
Justflyaway
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Nov 2007
Standard

Hej Jonas.
Tack så mycket för ditt svar.
Jag har alltid gått väldigt mycket upp och ner, det har aldrig varit stabilt i längre perioder och sen har jag varit väldigt skyddande mot mina föräldrar, de har aldrig fått veta vad jag tycker, tänker eller känner. Och när mina föräldrar har frågat så har jag bara sagt att allt är bättre och att jag är okej.
Nu har jag börjat släppa den spärren, till en början bröt min mamma ihop och insåg att "familjen perfekt" inte existerade. Men nu har både min mamma och pappa insett att det är bättre att jag pratar med de och de hör att jag inte mår bra än att jag är tyst och de tror att allt är som det ska.
Men kan jag då göra så att jag går till vårdcentralen och ber om att få träffa en psykiatriker eller ska jag försöka övertala min psykolog till att hjälpa mig i detta (hon är emot diagnoser, och som jag nämnde så tror hon att bristande kärlek är grunden till hela min depression).
Och sen är det ju ett problem att jag är under 18, mina föräldrar skulle nog inte vara så samarbetsvilliga när det gäller detta..
Förlåt att jag frågar så mycket och skriver långt och förvirrat, jag vet inte hur saker och ting går till...
Tack på förhand.

Senast redigerad av Justflyaway den 2008-07-05 klockan 02:05.
Justflyaway är inte uppkopplad   Svara med citat