Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-05, 00:17   #1 (permalink)
Booba
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard Jag eller han?

Som så många andra här och överallt så har jag mycket problem med svartsjuka. Jag är väldigt stolt över den jag är (min personlighet) men mitt yttre är jag väldigt osäker på.

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ca 2,5 år. I början av vårt förhållande så var allt underbart precis som det är när man är nykär, när vi var ute så var det vi två alltid. Sen vi blev tillsammans så har vi i stort sett umgåtts varenda dag. Eftersom min kille inte hade någonstans att bo när vi träffades så fick han flytta in hos mig vilket ledde till att vi fortfarande idag bor i hop. Jag trivs otroligt mycket med honom och känner verkligen att jag vill leva med honom i framtiden också. Men samtidigt så finns det så mycket som jag mår dåligt över och tänker ofta på.
Jag är en människa som ständigt överanalyserar saker och ting, en liten liten sak blir ofta otroligt stor i mitt huvud, vilket är sjukt jobbigt.
Min fråga är i alla fall; idag när vi är ute på fest eller liknande så är det aldrig så att jag och han umgås. Han springer ständigt runt och det känns knappt som att han tittar på mig under hela kvällen, trots att vi gått dit tillsammans och oftast även går hem tillsammans. Jag undrar om jag är för krävande som tycker att det är konstigt att han aldrig vill t.ex. sitta vid mig när vi är ute.

Jag har pratat med honom om detta och det han säger är att vi ses ju varje dag så varför ska vi behöva vara med varandra när vi är ute tillsammans också. Det har jag full förståelse för men när det är så här varenda gång så blir jag väldigt osäker. Jag vill verkligen att alla ska se att vi är tillsammans, vilket ingen någonsin fattar då vi är ute. En gång trodde t.o.m en kille att vi var syskon... Det händer även att killar kommer fram och raggar på mig eftersom de så klart tror att jag är singel, vilket jag ständigt behöver förklara att så inte är fallet.

Jag vill inte behöva förklara för folk att jag inte är singel då jag är ute med min pojkvän. Jag börjar även undra vad det egentligen är han vill ha ut av att gå ut. Jag menar om man aldrig vill vara med sin tjej när man är ute så borde man ju någonstans i skallen vilja vara singel helt enkelt så att man kan springa runt och snacka med tjejer hur man vill. Jag har dock aldrig sett honom ragga på någon annan direkt, så egentligen har jag ingen anledning att vara orolig, men ändå är det sjukt jobbigt.

Man ser alltid par som sitter tillsammans och gullar på fester, trots att de varit tillsammans i fem år. Då frågar jag mig vad är det som är fel och så slutar det alltid med att min svartsjuka kommer in och jag får för mig att han egentligen vill kunna ragga på andra.

Försöker i alla fall hitta en egen lägenhet idag för att det känns som att om vi inte ses varje dag så kanske han kan få det där suget efter mig som jag har efter honom trots att vi ses varje dag.
Kanske är det det som är problemet, men ändå återkommer jag alltid till att han egentligen vill göra så mycket annat som en kille som är singel vill göra... Alla hans vänner är singlar och de som inte är det är sådana som ofta har varit och är otrogna mot sina tjejer. Min kille har även vid ett tillfälle berättat för mig hur en av våra "gemensamma kompisar" försökt pusha honom till att vara otrogen mot mig. Vilket gjorde mig sjukt jävla arg. Mest arg för att han inte verkade bli så arg. Hade min vän gjort så, så hade jag ifrågasatt vår vänskap. Men han verkade bara skratta åt saken och samtidigt förbjöd mig att konfrontera killen som försökte pusha honom.

Så mycket tankar och så lite ordning, hoppas att det går att läsa och förstå. Undrar verkligen om jag är för krävande, men känns ändå som att han någon gång i alla fall borde vilja vara med mig när vi är ute. Det händer alltså aldrig, aldrig någonsin. Det gör att jag börjar ifrågasätta mig själv också. Vad är det liksom som är så tråkigt med mig. Och varför frågar han aldrig vad jag vill...? Varför kan han aldrig tänka sig att gå hem med mig när jag mår dåligt eller helt enkelt tröttnat för kvällen...
Kanske är min bild av hur en pojkvän ska vara för romantisk...?

Otroligt tacksam för svar.

Senast redigerad av Booba den 2008-07-05 klockan 00:20.
Booba är inte uppkopplad   Svara med citat