Getingen_b, vad duktig du är som jobbar på att hitta bästa fortsättningen på er relation!

Keep strong! Jag tror det är väldigt farligt att döma sina egna tankar och känslor som "bra" eller "dåliga". Succesivt kanske du lär dig hitta en acceptans och snarare lägger energi på hur du reagerar på dem än att tvinga bort dem när de dyker upp. Våra hjärnor kan vi knappast styra över hur gärna vi än vill!
Jag vill förtydliga att jag inte riktigt hunnit läsa hela tråden i detalj så jag kanske upprepar det någon annan skrivit. Måste bara ge min syn på "emotionell otrohet". Jag förstår G_B att du har det jobbigt, men jag är samtidigt så lycklig att höra att din fru har en underbar vän hon kan prata med! Snälla, se det inte som en brist i dig!!! Hon har haft det tufft (med abort o dyl som du skriver) och har förmodligen ett väldigt behov av att prata med någon - kanske med en kille dessutom för att få lite "annat perspektiv" än vad tjejkompisarna kan erbjuda. Jag har underbara killkompisar (likaväl som tjejkompisar) och skulle aldrig klara mig utan dem, torts att jag älskar min sambo över allt annat. Dessutom skulle jag aldrig kunna se mig själv i en relation med någon av dem! Ja, jag har lekt med tanken, självfallet. Som sagt, det är bara en tanke som ploppat upp i hjärnan och analyserats med detta konstaterande som resultat. Jag gillar dem verkligen som vänner men skulle aldrig i livet vilja vara tillsammans med dem istället för min älskade pojkvän. Att man är i en relation betyder tack och lov inte att den man är med fyller precis alla behov man har. För att vara en hel och fungerande människa behöver man fortfarande flera bitar i livet. Ju mer du hindrar din flickvän (som uppenbarligen älskar dig!) att värna om sina vänner desto större är risken att relationen spricker!
Cmillaa... ditt exempel tycker jag dock är ett spel på en helt annan planhalva. Att skicka såna MMS och pocka på sån uppmärksamhet är en liga jag definitivt skulle kalla "emotionell otrohet" och det är absolut inte acceptabelt! Men... jag har nog skrivit det på din tråd också ;o)
Ge kärleken vingar g_b och den flyger till dig!!!!

)