Citat:
Ursprungligen postat av snöboll
Nu vet jag inte riktigt vart det här inlägget hör hemma, passar på att rabbla upp det som stör mig så kanske något passar in (?)
Jag började sova dåligt i höstas, när jag går i skolan (sommarlov, gymnasiet) blir det inte många timmars sömn, när jag väl sover så sover jag bra, men det tar tid innan jag somnar. Jag tror att jag har svårt att sova för att jag spänner mig och oroar mig över mycket, bland annat betygen och allt fel man lyckas göra dagligen. Det leder till att jag är trött på dagarna, gör sämre ifrån mig = sover ännu sämre och så håller det på.
Jag trivs i skolan och sommarjobbet är toppen, men så fort jag kommer där i från eller stannar upp, känns allt verkligen skit.. orkar inte inbilla mig själv att jag är glad och humöret dalar, får ont i magen och känner mig allmänt värdelös. Detta har resulterat i att min familj fått stå ut med ganska mycket oförtjänt skäll, av en trött självhatande tonårsdotter...
Jag vet att jag egentligen inte har någon orsak till att må dåligt, eller något, jag har inte blivit utsatt för något eller så.. men... ja..
det här blev ju inte logiskt på en fläck..
|
Hej!
Psykologi är väldigt krångligt :P det är ofta så att man inte vet vad som sätter igång dåligtmåenade. det kan man frå fram om man går till psykolog och gräver lite :P seb är ju inte jag expert på sånt hära heller. men något fel är det om man hatar sig själv, kom ihåg det! har du fått mycket kärlek när duvar liten tex? hade så bra