Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-01, 10:08   #1 (permalink)
Nidaba
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Obefogad kontra befogad svartsjuka

Jag har länge haft problem med svartsjuka, vilket jag arbetat mycket med i mig själv och i terapi. När jag inledde ett förhållande för 8 månader med min nuvarande pojkvän ville jag därför ha inställningen att alltid utgå ifrån att han inte gjorde något "fel" eller vad man ska kalla det. Jag ville lita på honom. Och på ett plan gör jag fortfarande det. MEN han träffar kvinnor han tidigare haft sex med (one night stands eller förhållanden), de är visserligen bara vänner, men kan gå ut och ta ett glas vin tillsammans ibland. Han tycker det är viktigt att personer han tyckt om fortfarande finns i hans liv. Och när hans tjejkompisar ringer till honom på telefon kallar han dem "gumman" och liknande smeknamn som han även kallar mig och han kan även hålla dem i handen eller de kan sitta i hans knä.

Han säger att han kan ta mer hänsyn till mig och mina känslor men också att det är den han är.

Jag är så trött. Jag har kämpat med den svartsjuka detta gett upphov till i åtta månader nu och nu orkar jag bara inte mer. Och jag kan inte avgöra var gränsen går. Vad är befogad och icke befogad svartsjuka? De ÄR bara vänner och det tror jag verkligen på, men det känns fortfarande inte okej...

Vad gör man?
Nidaba är inte uppkopplad   Svara med citat