tack
Jag msåte säga att forumet var bländande i början. Alla tog varandra på allvar, täntke efter före innan de skrev.
Men det är många gånger som man inte får svar alls.
När man har så många frågor.
Vårat största problem idag är att vissa "utbildade" pedagoger beter sig ej vuxet.
Särskilt de som ska ta hand om barn med svårigheter. Hur kan man kalla människor att de inte har empati? Är inte det empati löst?
Jag har träffat för många dåliga pedagoger, och sk "visa människor".
Jag har även träffat bra sådana.
Jag har /förhoppningsvis (??) / inga problem själv, men det tynger en att vissa har så svårt att inte förolämpa sina klienter /om än omedvetet.
Jag har en kompis med autismliknande drag, hon får dras med oförstående lärare som blir sura för att hon har humörsvängningar, och uppmuntrar de som är duktiga, och ej de som inte är tillräcklligtt bra. Då kan man tänka sig, varför utbilda sig, om det bara ger mörker som samhället "motbevisar" med "Kurs på papper": Vad betyder ett papper? Ingenting. Enligt mig.
Jag har en annan vän som jag tror har "aspberger". han är deprimerad väldigt ofta. Det skulle jag nog också bli om jag får hröa att jag saknar empati...
Så, nu skrev jag av mig lite.
Senast redigerad av Emil den 2008-07-03 klockan 22:17.
|