Sorin
Hej
Tack för ditt långa svar!
Jag har inte fått några dubbla budskap av honom, ej heller otydliga besked.
Det kan jag inte klandra honom för. Det enda som jag ställer mig frågande till är varför och hur detta kom upp just nu och hur snabbt det gick.
Fram tills alldeles nyss hade vi det bra, och han visade på alla sätt hur mycket han uppskattade och ville ha mig, och sedan rätt var det var drog han sig undan. Och nu säger han att vid detta laget bör man veta, och att han inte vet. Att veta är allstå att m,an har tillräckligt starka känslor för att gå i ett seriöst förhållande. Jag har alltså inte ställt dessa frågor, eller avkrävt honom dessa svar. Jag hade förstås gjort det förr eller senare, men snarare lite senare.
Det som utlöste det hela var att vi hamnade i en situation där vi betraktades som ett par, tror jag. Av andra. Ofrivilligt var vi där och det kändes mycket obehagligt och pressande för oss båda.
Vi var innan dess på väg mot något, och det handlar ju lite om att go with the flow. Att låta stämningar och känslor styra, att långsamt närma sig sådant när stämingen är rätt.
Men nu har han överlagt redan, och lagt bort mig.
Det känns lite panikartat från hans sida, som att han agerade i rädsla för att såra mig, eller för att hamna i fel situation.
Men nu är det gjort. Nu går det liksom inte att ändra på att dessa ord har sagts. Skulle han ändra sig kan jag kanske inte lita på honom igen.
Det känns tyvärr som att han förstört något fint. Jag är inte redo att förlåta heller. Inte idag.
Jag vet faktiskt inte. Häromdagen sa han bara detta som svar på min fråga, det tog en halvtimme, sedan skulle vi aldrig mer ses. Det känns absurt. Abrupt och chockartat. Jag har skrivit, men ännu inte fått något svar.
|