Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-30, 10:43   #2 (permalink)
Sorin
Expert
Platinamedlem

Sorins avatar

Reg.datum: Aug 2006
Krediter: 2 886
Standard

Usch, så ledsamt. Det är lite svårt att veta hur man ska gå vidare i sådana situationer. Jag tycker ändå att du har hanterat det på ett bra sätt hittills. I princip kan förstås känslorna ändras. Om ett tag kan han tycka annorlunda. Men vem skulle våga garantera det?

Jag kan berätta vad jag tror på i sådana situationer. Jag tror att det är nu viktigt att stark, att orka bära sin smärta och inte falla för dubbla budskap. T.ex. – om jag förstått rätt så säger han till dig att han inte är intresserad av en relation samtidigt som du är det. Om han menar allvar borde han då inte ge dig dubbla budskap, t.ex. att han fortfarande flirtar med dig eller att han vill älska med dig. Om han gör dig skickar han dig dubbla budskap som förvirrar dig. Det blir otydligt vad han vill och vad han menar. Eftersom du tycker så mycket för honom och du saknar honom är det lätt att falla för minsta lilla uppmärksamhet från hans sida. Jag tycker själv att man istället har mer att vinna i längden om man är stark och står emot. Jag tror att man vinner på att säga ”Du gör mig förvirrad, jag vet inte riktigt vad du vill. Å ena sidan säger du att du inte vill ha en relation med mig medan å andra sidan flirtar du med mig och vill älska med mig. Du vet att jag vill vara mer än bara en flirt eller en KK. Vad vill du egentligen?”

Vinsten finns, enligt min uppfattning, i att du så småningom får ett tydligt svar. Om han slutar med det som gör dig förvirrad då menar han allvar att han just nu inte vill ha ett förhållande. Om han inte slutar då borde han ge dig ett svar om vad han vill i längden. Att du säger nej till hans inviter innan han definierar klart vad han vill är också ett sätt för honom att se huruvida han saknar dig och er relation eller inte.

Så ser jag på det. Men, som jag brukar säga – det spelar inte så stor hur jag ser på det för det är inte jag som lever med det. Det är du och du behöver hitta ditt sätt, mer eller mindre eller inte alls lik mitt eller någon annans sätt. Hoppas du hittar det snart.

Kram,
Sorin

Mer om Sorin på:
http://www.comunicera.se/text/sorin_besk
http://www.metrobloggen.se/realmen
Sorin är inte uppkopplad   Svara med citat