Citat:
Ursprungligen postat av Liiindis
Känner att jag snart inte orkar kämpa mer, får ingen hjälp från psykiatrin- är bara bortglömd som vanligt. Mitt tillstånd blir bara värre och värre för varje dag som går men jag har kämpat på. Trots att dom inte rådde mig att börja jobba så har jag gjort det och KLARAT det! Jag har tagit mig igenom massor utav saker men nu orkar jag inte mer.
Allt blir bara värre och jag har börjat dricka allt mer bara för att bli lugn och jag fixar tabletter utav vänner och även det för att må bra och känna mig mer stabil.
Vet inte vart jag ska ta vägen längre, om inte psykiatrin kan hjälpa mig vem kan det då, vet inte vart jag ska vända mig o till vem?
Känner mig bara så arg, ledsen och bortglömmd....dom visste att jag mår så jävla dåligt utav seperationer osv...dom visste att jag gått med allt inom mig i så många år och äntligen vågat öppna mig men ÄNDÅ gjorde dom såhär! Jag tog av mig min "mask" och berättade allting som jag hade inom mig men ändå sket dom i mig, hur ska man våga lita på någon igen...
|
Det är otroligt dåligt av dom att inte ha kunnat erbjuda en behandlingsplan om du har haft ett möte med dom.
För mig tog det ett par besök till psykakuten innan jag träffade på någon som tog tag i situationen och fixade ett bedömningsmöte, som resulterade i en behandlingsplan.
Så mitt tips är att försöka igen och kräva det du har rätt till: behandling och stöd. Förklara hur du känner och vad du behöver, för dom.
Tror också att det finns kontakt- stödpersoner osv (vet inte om det är genom kommun eller landsting), som kan hjälpa till med myndighetskontakter, om man känner att det är jobbigt.