Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-27, 21:48   #1 (permalink)
flamh
Member
Silvermedlem

Reg.datum: Sep 2007
Standard Värre än någonsin

jag har alltid mått dåligt men nu är det värre än någonsin. har i nästan hela mitt liv lidit av extrem emetofobi, men nu bryr jag mig nästan inte om det i huvud taget, istället har jag blivit totalt ÖVERhypokondrisk, visst har jag alltid varit det med men inte alls såhär.

för ungefär två-tre månader sedan började jag känna av yrsel. var på healing och han sa att det bara var stresselaterad och sen gick den över när jag blev lugn och glad igen. men för ca två veckor sen började jag bli nedstämd och ångestfylld igen och den kom tillbaka och sen dess har jag känt av den konstant. gungande känsla.

pga det kom jag på att jag säkert hade en hjärntumör eftersom jag hade huvudvärk också. huvudvärken kändes som spänningshuvudvärk och var extrem. hade även stickningar i fötterna och händerna och inbillade mig att jag såg "dimmigt".

i förrgår försvann huvudvärken för jag började fokusera alldeles för mycket på min nya sjukdom jag fick för mig att jag hade. hjärtproblem.
det högg till i ungefär en sekund i bröstet och sedan dess har jag gått och känt efter hela dagarna och läste på om hjärtsjukdomar. tyckte att det kändes som bröstsmärta åt vänster och att det brände till vid inandning, i både ryggen och bröstet.
idag slog tanken mig att det kanske inte var hjärtat, utan det var en blodpropp i lungan istället eftersom för någon dag sen fick jag plötsligt ont i vaden så blodproppen hade hamnat där, och sedan vandrat till lungan.

just nu sitter jag och känner efter i bröstet. är det tungt att andas? svårt? gör det ont? sticks det? det ligger som ett tryck över bröstet. slår mitt hjärta som det ska?

är det här symptom man kan känna av vid rädsla/oro eller så jag inbillar mig alltihopa? tänk om det är något.
jag vet att ni inte kan ställa sjukdomsdiagnoser såklart, men jag frågar inte om det kan vara dom här sjukdomarna, utan mer om ångest också kan skapa dessa symptom?