Hej,
Ja, jag har det senaste halvåret legat i rejält för att lära känna andra med samma känslor och har väl träffat en del. Har dessutom presenterat mig som "trans" eller bara könlös ibland.. På ett sätt vill jag att andra ska veta från början så det inte blir en alltför stor grej av det, å andra sidan vill jag att andra ska se mig som en person oavsett vilket kön jag har. Det är rätt knepigt... Är man alltför rättfram blir en del skrämda, men om jag inte säger något känns det som om jag ljuger för dem och även för mig själv.
Transinsikten är bara ca ett halvår gammal, så även om jag gått runt och grubblat över min identitet i allmänhet så är det först nyligen jag börjar förstå att det hänger ihop med min könsuppfattning. Det är bara så skakigt för jag har hunnit med en hel del, rest och bott i olika länder under korta perioder och nu känner jag att det börjar bli dags att våga välja en väg. Något mer varaktigt.. och då an jag inte låta bli att tänka att det är nödvändigt att vara i trygg med vilket kön jag har och vad jag i så fall vill göra åt det.
|