Ämne: borderline?
Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-26, 23:40   #1 (permalink)
CellomK
Senior Member
Diamantmedlem

CellomKs avatar

Reg.datum: Jun 2008
Krediter: 1 208
Standard borderline?

Hejsan!
Jag är ny här och vet inte om jag är på rätt ställe nu, men, men...

Jag är en tjej på 21 år som länge haft problem att kontrollera mina känslor, mycket ångest mm...
Nyligen tog det slut med min kille efter 2,5 år. Detta på grund av att jag har varit väldigt krävande i förhållandet och behandlat honom ganska illa. Det funkade helt enkelt inte längre. Han har fått ta mycket skit och till slut sa han ifrån. Jag älskar honom jättemycket och han älskar mig och det är så j*kla dumt att jag bara har förstört allting. För så är det verkligen.

Efter det här kom jag fram till att jag behöver ta tag i mig själv. Av en händelse läste jag om borderline på internet och symtomen som jag läste stämmer skrämmande väl in på mig. Jag frågade mitt ex och han tyckte detsamma.

Jag har tagit kontakt med både kurator och allmänläkare på vårdcentral, men de tar mig verkligen inte på allvar. Även om jag inte har diagnosen har jag definitivt drag av det eftersom symtomen stämmer så väl in, men alla kanske inte är lika starka. Jag har sagt att jag vill göra något åt det, men de lyssnar inte. Jag förstår inte varför det ska vara så himla svårt att få hjälp när man ber om det. Det känns som att jag är för "normal" för att ge ett psykiskt sjukt intryck. Varje gång jag har gått till en läkare och sagt att jag mår dåligt har de inbillat sig att jag inte alls mår dåligt.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra nu.

Jag vill ju göra något åt det här, för jag tror inte att jag måste vara som jag är och jag vill få förhållandet att funka, och om mitt ex ändå inte kan tänka sig att försöka igen vill jag ju kunna ha nära relationer i framtiden.

Förutom i min relation har det märkts i att jag har mycket ångest, känner mig arg och deprimerad och som att det alltid är något som fattas, reagerar väldigt starkt på alla motgångar, har dålig självkänsla, ofta tänker svart eller vitt, självmordstankar...

Även om det nu inte skulle vara borderline har jag problem som jag måste ta itu med, men ingen verkar vara intresserad av att hjälpa.

Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få några råd om alternativa lösningar eller sätt att komma förbi den rent ut sagt puckade primärvården.

Tack!

/CellomK
CellomK är uppkopplad nu   Svara med citat