Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-23, 23:30   #13 (permalink)
Peter1974

Standard

Idag fick jag veta att Psykiatrin åter igen vill droga ned det som är kvar av min far.

Min mor berättade idag att han snart ska träffa en "läkare" (knarklangare) vid Psykiatrin i Falköping som vill droga ned honom med Zyprexa!

Min mor har dock lovat att följa med och se till att de inte skriver ut ett enda piller till hennes redan sönderdrogade make!

Citat:
Ursprungligen postat av Annac Visa inlägg
Hej Peter1974,

Först av allt vill jag säga att jag tycker att det är mycket tragiskt att du har behövt uppleva det här och fortfarande genomlider det. Ingen ska behöva växa upp under några som helst sådan omständigheter.
Att du är bitter är inte konstigt, och när man är bitter vill man ha någon att skylla på, någon att sätta dit.

Det som är sorgligt idag är att det finns så lite hjälp att få. Det är brist på både psykologer och psykiatriker inom den offentliga sektorn (samt pengar såklart) och jag vet att många som arbetar inom vården mår dåligt av att det finns så lite resurser för de som mår dåligt. Därmed växer den privata sektorn sig allt större, och dessvärre är den dyr.

Man kan inte välja sina föräldrar, men som vuxen kan man välja vem man vill ha kontakt med, föräldrar eller inte, sjuka eller inte.

Oavsett vad du tycker om psykiatrin, så låter det som att du behöver hjälp med att komma vidare och hjälp med att berabeta. Du behöver bli av med din bitterhet så att du inte förstör ditt eget liv på vägen. Det är aldrig försent.
Nu menar inte jag att låta som; "oj vad lätt det är", för det är det INTE! Det vet jag av egen erfarenhet. Men du behöver helt klart hjälp med att reda ut saker och ting.

Varma hälsningar
Anna
  Svara med citat