Peter, jag vill börja med att beklaga alla övergrepp du upplevt. Men hur kan det komma sig att du vägras körkort enbart på dessa grunder? Har man inte gjort större utredningar angående din psykiska hälsa? Är du säker på att du fått ta del av hela journalen, eller kan det finnas delar som man av någon anledning sekretessbelagt?
Jag önskar, liksom många andra här, att du börjar leva ditt liv efter de förutsättningar du har idag. Att hela tiden gå omkring och känna ilska, bitterhet, ledsnad eller aggression är inte bra för någon. Försök att acceptera att ditt liv ser ut som det gör just nu. Lägg ner kampen mot myndigheterna ett tag. Försök hitta alternativa lösningar istället. Att hela tiden argumentera emot myndigheterna och komma med samma argument om och om igen tror jag ger dem vatten på kvarnen istället för att få dem att "inse sitt misstag".
Tycker du att jag är ute och cyklar när jag säger så här? Tror du att ständiga skriverier och överklaganden verkligen får den effekt du eftersträvar, eller kan det vara bättre att "gilla läget" ett tag och försöka få till stånd en förändring på så sätt i framtiden istället?