Citat:
Ursprungligen postat av perforerad
hej d m
intressant att läsa om uppfostran lite senare i livet, 11,15,17,19, har
våra barn hunnit bli. vad som väckte mig var ditt sista inlägg ang.
vuxna med bokstavskombinationer, som vid 40+ får reda på hur de
vandrar om kring med en tonårings mentalitet i decennier fast i en
stor kropp, å där ligger ett stort problem, tex kan det ju kännas som att
om man haft sex förvisso med stor kropp å laglig ålder men ändå känts
som man begått en pedofili på det mentala planet, den du.
i ditt sista stycke ovan uttrycker du dig väl om ord kontra mening och
då vill jag ref. till min cerisa underline som egentligen är bäst på engelska.
D O N ´T L I S T E N TO T H E I R W O R D S,
J U S T L O O K A T H O W T H E Y A C T !
TYCKER DU ÄR EN BRA MEDLEM Å BLIR NOG EN GOD HANDPÅLÄGGARE.
SPECIELLT DIN SENASTE DUELL MED SORIN, OM KVINNLIGA PLÅGORIS
|
Tack för din kommentar perforerad!
Ja, det måste vara frustrerande för både barn och vuxna att inte förstå sig själva och veta varför de känner och tänker som de gör. För det är ibland relativt lätt att upptäcka att man inte är riktigt som alla andra i sin omgivning, bara att man inte kan sätta fingret på det, och då uppkommer ett utanförskap på ett eller annat sätt som man frustrerat försöker lösa men inte klarar. Nu tänker jag mest på det du pekade på om vuxendiagnoser. Men även barn kan uppleva liknande i sin normala utvecklingsprocess. Det kan ge skam och ångest.
Tack för ditt stöd om duellen med den personen i en annan tråd. Det tog mig hårt (bar rejält nere ngn vecka), och jag är lite besviken på hela teamet bakom detta forum att de inte ingrep mot så insiktslösa uttalanden (vore osannolikt om ingen annan av dem läste trådarna). Men det handlar på många ställen här i livet om att hålla sina egna om ryggen. Jag har dock lagt ned att skriva i de trådarna. När jag samlat kraft längre fram i sommar avser jag starta en ny tråd rent allmänt om partnersmisshandel, där jag tänker lägga upp det annorlunda och bygga på rapporter från den lilla forskning man faktiskt gjort om misshandel åt det andra hållet ("mikro-hållet"). Där jag som tidigare tar ALL misshandel på allvar.