Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-22, 00:45   #8 (permalink)
Peter1974

Standard

Förklara gärna för mig HUR jag ska kunna sluta att vara arg på psykiatrin och lämna det som hänt bakom mig nu när 20 år gamla sår från tiden då jag gick på BUP rivs upp igen, efter att Vägverket har tagit med detta i sin utredning ang. mitt körkort?

Dessutom lever både jag och min mor DAGLIGEN med psykiatrins skapelse i form av det sönderdrogade köttstycke som tidigare var min far.

Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin Visa inlägg
Peter, vad händer om du slutar lägga så mycket kraft på att vara arg på psykiatrin?

Vad händer om accepterar ditt liv som det ser ut nu med en sjuk pappa och utan körkort?
Vilka bussar??

Citat:
Vad händer om du istället för att sitta hemma (och straffa dig själv, psykiatrin blir inte skadad av att du sitter där du sitter) går ut och gör det du vill? Vad händer om du tar det extra krånglet med bussar för att komma till pubbar, kafér och bio?
Jo, jag önskar och vill inget hellre än att må bra, Om dessa förbannade myndigheter, psykiatrin mfl bara gav f-n i att lägga sig i mitt liv och lämnade både mig och mina anhöriga ifred! Men det tycks vara önsketänkande!

Kampen jag och min mor för just nu mot myndigheterna och psykiatrin leder (förhoppningsvis) till att jag får tillbaka mitt körkort (och ersättning) så att jag kan lämna den här tråkiga händelsen bakom mig och gå vidare med mitt liv!

Även om jag skulle ge upp kampen vågar jag garantera att TIGERN (min mor) kommer att fortsätta den för att se till att jag får upprättelse!

Jag gav upp min kamp, mot mobbningen, när jag gick på högstadiet! Vad slutade det med? Jo, jag (istället för mobbaren) blev placerad på BUP och fick en betydligt sämre utbildning än mina skolkamrater. Detta har jag dock (på egen hand, UTAN "hjälp" från psykiatrin) tagit igen nu.

Citat:

Vad händer om du släpper din kamp och fokucerar på att må bra?

Peter vad ger kampen dig? Vilket syfte fyller den för dig?
Slutligen, ALLA bor INTE i storstockholm, centrala Göteborg eller Malmö och är bortskämda med en väl utbyggd och fungerande kollektivtrafik.

Jag trivs utmärkt där jag bor idag och tänker stanna här. Bil och körkort är dock en förutsättning för att min vardag ska fungera!

Jag tvivlar även på att livet hade varit så mycket bättre om jag hade suttit instängd i en lägenhet i en storstad och aldrig kunnat åka ut och sett mig omkring. Jag skulle t ex väldigt gärna vilja besöka Gotland, vilket jag dock tvingas vänta med tills jag får tillbaka körkortet.
  Svara med citat