Men har inte psykiatrin tystnadsplikt?
Har du ingen buss att åka med in till stan och träffa vänner? Har du vänner?
Varför älta detta? Du verkar ha extremt svårt att hålla dig från detta ämne. Jag tycker du verkar obsessed av det helt enkelt. Finns det inget nummer du kan ringa för att prata ut och få råd och tips? Jag tycket inte det verkar som att detta forum ger dig tillräcklig hjälp för att gå vidare. Jag har i alla fall inte märkt att ditt resonemang har utvecklats till att bli mer positivt och strukturerat rationellt.
Varför gnälla och sura och vara arg och ledsen här? Ryck upp dig och försök ta kontrollen över dina känslor och ta inte allt så hårt. Vi försöker hjälpa dig men det känns som att du inte lyckas ta kontrollen över problemet ändå. Du har ansvar för din situation. Du krockade med bilen och fick diagnos. Jag säger inte att dessa saker inte var "orättvisa". Men det säger inte att du ska spendera resten av ditt liv i samma tillstånd som du har nu. Om du ältar detta och gräver ner dig ännu mer i problemet så blir det allt svårare att komma tillbaka till ett normalt liv. Du måste börja NU att försöka tänka i andra banor och ta hand om dig och bryta vanor och göra sånt som din kropp och hjärna mår bra av. Se exempelvis en kärleksfull film eller komedi som får dig på bättre tankar.
Skilj på problemet och vad du ska göra.
1. Försök fixa ersättning med hjälp av experter (advokater etc).
2. Du verkar ha mycket energi att lägga på detta. Vad sägs om att kanalisera den till något som gör dig harmonisk först? Har man verkligen sån där energi och handlingskraft med adhd/asperger?
3. Tänk på att en deltagare i senaste Top Model har ADHD och Asperger och gick rätt långt i tävlingen. Så låt inte din diagnos förlama dig.
Du verkar behöva hjälp av någon att reda ut dina tankar. Varför mår du så dåligt och varför har du mått så dåligt under din uppväxt? Har du haft jobbigt hemma eller så? Alltså du behöver liksom träna om din hjärna att må bättre och klara vardagen bättre. Finns ingen sån hjälp? Det är inget fel att ha de problemen du har. Man ska inte skämmas. Du är en mycket intressant person. Hade inte Einstein Asperger? Forskaren som upptäckte DNA hade det i alla fall.
Så ryck upp dig och var inte så himla nedstämd. Du lever i Sverige har mat och husrum och försök tänka positivt.
Senast redigerad av jamey den 2008-06-19 klockan 23:30.
|