Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-17, 02:47   #1 (permalink)
Peter1974

Standard Jag finner inte ro att sova

Igår fick jag beskedet från Länsstyrelsen att jag inte får tillbaka mitt körkort.
Nu sitter jag här med dokumentet från Vägverket och anklagar ömsom mig själv ömsom psykiatrin,Vägverket mfl.

Jag anklagar personalen vid vuxenpsyk i Borås för att de inte kunde hålla isär två vitt skilda trafikincidenter med två veckors mellanrum utan blandade ihop detaljerna i en enda röra i sina journalanteckningar. Vägverket utgick senare från dessa uppgifter i sin utredning. T ex påstås det i min journal att jag vid tidpunkten för (den minimala) trafikolyckan den 13:e juli körde 11 km/h för fort på en 70-sträcka, trots att det är 90 KM/H på vägsträckan där trafikolyckan inträffade. Läkaren vid vuxenpsyk på Södra Älvsborgs sjukhus i Borås som utredde mig har med andra ord blandat ihop uppgifter om trafikolyckan den 13:e juli med en mindre (oavsiktlig) fortkörning vilken inträffade veckan innan på en 50-sträcka i Borås strax innan jag skulle svänga till mitt jobb.

Jag anklagar Vägverkets läkare och professor för att han(trots brev där jag påpekar att informationen från vuxenpsyk i Borås är FEL och berättar hur det VERKLIGEN gick till) har valt att gå på den felaktiga journalen från vuxenpsyk i Borås.

Jag anklagar mig själv för att jag har skadat mig själv när det (av psykiatrin) sönderdrogade köttstycke som en gång var min far, myndigheter, arbetsgivare, mfl har drivit mig till vansinne, tappade humöret på bl a vuxenpsykiatriska öppenvårdsmottagningen i Vårgårda efter att ha tröttnat på alla "Jag måste nog ha ett urin- och blodprov till"-uppmaningar utan att få någon information om antalet provtagningar, vad syftet var etc efter trafikolyckan etc.

Den enda tröst jag finner är vetskapen att jag inte är ensam om att ha skadat mig själv när jag har mått psykiskt dåligt pga myndigheters maktmissbruk, jobbiga hemförhållanden och liknande. Vad jag kan intyga och försäkra dock är att DETTA ALDRIG HAR PÅVERKAT MIN BILKÖRNING och INTE HADE NÅGOT MED TRAFIKOLYCKAN ATT GÖRA!
Jag har även nu lagt av med att såväl skada mig själv som slå sönder mina ägodelar när jag är trött, less och förbannad. Istället ventilerar jag känslorna genom att skriva av mig här och hoppas att jag inte straffas för det nu när jag ska överklaga Länsstyrelsens beslut till Länsrätten!

Mitt Asperger-"handikapp" kan jag dessvärre inte göra något åt! Inte heller samhällets fördomar om oss!
För mer information om orsaken till mitt återkallade körkort hänvisar jag till min blogg - http://www.terapisnack.com/blog.php?b=236

Till er som mår psykiskt dåligt och har tankar på att uppsöka psykiatrin vill jag ge följande råd - TÄNK INTE ENS TANKEN!!
Om myndigheterna får tag i information om er psykiska hälsa (vilket de har rätt att begära) från era kontakter med psykiatrin kan dessa uppgifter komma att användas emot er i t ex körkortsärenden eller liknande fall!

Även sådana saker som telefonsamtal med psykiatrin där jag har antytt att jag har mått psykiskt dåligt (pga regeringens hetsjakt på mig som arbetslös och en kämpig ekonomi under våren 2007, vilket det inte sägs ett ord om i Vägverkets utredning utan endast att jag har haft suicidtankar etc) finns uppräknade i Vägverkets utredning!

Vägverkets professor har till och med gått så långt tillbaka i tiden som 1989 (19 ÅR GAMLA UPPGIFTER!!!!!!) när jag gick på BUP och mådde psykiskt dåligt pga mobbning för att snoka reda på uppgifter han senare har använt för att klassa mig som olämplig för körkortsinnehav! (Suck)
Nämn den tonåring som INTE har problem, i synnerhet om denne är mobbad och bl a under en rast angrips bakifrån och får en pappershandduk lindad runt halsen av en mobbare (återigen nämns det inte ett ord om detta i mina journaler från den här tiden utan endast vad JAG gjorde när jag mådde psykiskt dåligt pga mobbningen och skolans passivitet)!!

Alla POSITIVA intyg jag har från lärare på högskolan, chefen jag hade på mitt senaste jobb, positiva bedömningar av läkare m.m har professorn vid Vägverket som skötte utredningen av mig bortsett ifrån totalt!

Jag har t ex två utlåtanden från överläkare inom psykiatrin.

Överläkaren vid vuxenpsykiatriska akutmottagningen i Vårgårda gör bedömningen (utifrån en enskild incident där jag var trött, less och förbannad över att ständigt bli uppmanad att lämna fler prover samtidigt som tiden inom vilken jag var tvungen att få in min överklagan till Länsstyrelsen var på väg att ta slut och överläkaren inte ville få in detta i sin trånga skalle) att jag var aggressiv, opålitlig, våldsam etc etc...........

Överläkaren vid vuxenpsyk i Falköping gör bedömningen att jag INTE lider av någon allvarlig psykisk störning och att inget hinder mot körkortsinnehav anses föreligga. Hon skriver även att jag är beroende av bilen (vilket är sant med tanke på att jag bor långt ute på landet och inte har tillgång till allmänna kommunikationer) och att risk föreligger att jag kan falla in i en djupare depression om jag inte får tillbaka mitt körkort.

Distriktsläkaren på vårdcentralen i min kommun intygar även att jag INTE brukar alkohol eller andra droger.

Gissa vilken läkare Vägverkets professor väljer att lyssna på? Jo, (naturligtvis) överläkaren vid vuxenpsykiatriska öppenvårdsmottagningen i Vårgårda som bekräftar Vägverkets fördomar att "Psykiska handikapp som Aspergers syndrom och ADHD kan utgöra ett hinder för körkortsinnehav", läkaren vid vuxenpsyk i Borås som ljög ihop sagan om trafikolyckan efter den 13:e juli 2007 och läkarna som skrev de nästan 20 ÅR gamla journalanteckningarna från tiden då jag gick på BUP på Södra Älvsborgs sjukhus i Borås! Följden blir att Vägverkets professor rekommenderar Länsstyrelsen att de skall behålla mitt körkort.

Att försöka sova känns nu helt meningslöst, jag får ingen ro att somna pga att jag hela tiden tänker på detta! Nu tänker jag gå och lägga mig framför TV:n resten av natten!
Godnatt och sovgott, alla ni därute med förmånen att finna RO att SOVA! (Djup Suck)

Senast redigerad av Peter1974 den 2008-06-17 klockan 02:50.
  Svara med citat