Mer info
Hej Marie och stort tack för ditt svar!
Värdefulla synpunkter och jag kommer att återkomma till dig via mail asap men vill tillägga följande till min tidigare lämnade information.
Såvitt jag vet har pojken alltid legat tillsammans med först föräldrarna och sedan med modern sedan ett par år efter föräldrarnas separation.
Det finns inga uppenbara eller tydliga medicinska problem såvitt jag kunnat se. Dom lägger sig ihop och vaknar ihop var dag. Det har varit diskussioner mellan modern och fadern i denna fråga, han tycker det är olämpligt och försöker att i möjligaste mån få pojken att sova själv när han är hos honom.
Denna vana är, som jag ser det, djupt rotad! Vid de tillfällen jag varit där när pojken har varit hemma har enda alternativet varit tre i sängen (två snart 50-åringar och en tolvåring). Känns väl sådär!
Grunden till detta vet jag inte riktigt, mamman säger att han är orolig om han inte får sova hos henne. Inga mardrömmar eller annat. Vid vår utlandsemester nu för en tid sedan gjorde jag klart att avsikten var att vi skulle sova ihop och att barnen (min dotter 14 och hennes son) skulle sova i två sängar i ett angränsande rum till vårt 3 meter bort. Men precis innan sängdags fick jag veta att pojken var orolig och skulle sova med sin mor, av detta hade inga tecken märkts innan. Vet inte vad jag skall göra! Faktiskt riktigt besvärligt.
|