Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-16, 18:33   #2 (permalink)
Marie Berntsson
Expert
Guldmedlem

Marie Berntssons avatar

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Hej Gråhårig!

Det jag reagerar främst på är att mamman väljer att sova naken bredvid sin tolvåriga son. Det anser jag är över gränsen.

Man måste komma ihåg att se på varför han sover och hur han sover med sin mamma. Är det så att han somnar i hennes säng tycker jag det är okej, om man väcker honom eller bär tillbaka honom till sin egen säng. Om han är otrygg i sig själv under en period anser jag inte att det är något fel. Men, jag reagerar som sagt på att mamman är naken i det hela. Och har hon försökt att hjälpa honom att sova i sin egna säng? För om inte mamman börjar sätta gränser där så blir det lita jobbigt för grabben sen när han ska frigöra sig. Kanske handlar det mer om mammans behov att sova nära sin pojke?

Det är svårt att svara på när jag inte vet mer information kring varför och hur, dvs somnar han där och sover hela natten eller kommer han in för att han har mardrömmar, har det alltid varit så här eller sen du kom in i bilden osv..

Jag tycker ändå att en 12-årig pojke bör kunna sova i sin egna säng, såvida det inte finns massa problem med i bilden.

Du frågar:

Kan jag ha så fel som tycker att detta är konstigt och fel?

Nej, det tycker jag inte.

Hälsningar
Marie
Marie är utbildad i Master Powerthinking med kognitiv inriktning. Hon arbetar mycket med ångest/panikångest, självskadebeteenden, självmord, självkänsla och BDD mm. En både inkännande och engegerad person, där inga känslomässiga kränkningar är för stora.
Vill du ha Marie som terapeut, hör av dig till marie@comunicera.se
Marie Berntsson är inte uppkopplad   Svara med citat