Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-13, 23:42   #10 (permalink)
Peter1974

Standard Vet hur du kännet!

Jag hoppas bara inte att Vägverket får reda på att du har varit mobbad nu när du håller på att ta körkort!

Jag klassades som en trafikfara och potentiell våldsbrottsling efter att Vägverkets läkare och professor hade snokat reda på händelser jag varit med om när jag mådde psykiskt dåligt pga mobbning i högstadiet! Följden blev att Vägverket avslog min begäran att få tillbaks körkortet, vilket togs ifrån mig efter en mindre trafikolycka den 13:e juli 2007.

Läs mer här -

Straffad med fortsatt återkallat körkort pga att man var mobbad under högstadiet

http://www.terapisnack.com/depressio...aegverket.html

(De 20 ÅR GAMLA) händelserna i min journal Vägverket har använt för att motivera sitt beslut att inte ge tillbaks mitt körkort inträffade när jag hade tonårsproblem och mådde psykiskt dåligt pga mobbning i högstadiet och inte fick ett piss hjälp av skolpersonalen med att stoppa mobbningen!

Mitt råd till dig är att INTE kontakta psykiatrin med dina problem!

Allt du säger till psykiatrins "läkare" antecknas och sparas. När du sedan skall ta körkort eller får körkortet indraget pga något litet problem pga en trafikolycka i framtiden kan Vägverket snoka reda på och använda uppgifterna om din psykiska hälsa under din tid i skolan för att klassa sig dom olämplig för körkortsinnehav och avslå din begäran att få tillbaks körkortet!

Det var åtminstone vad jag råkade ut för!

Citat:
Ursprungligen postat av kamraten Visa inlägg
Hejsan, jag vet att det är en ganska låg nivå på kränkning och att finns mycket värre som kan hända t.ex. våldtäkt.

Jag är 18 år och går på gymnasiet.
Men iaf, så är jag mobbad i skolan av mest två personer. Det hände för ungefär en månad sen en händelse, då de hånade mig enormt och kränkte mig vid ett tillfälle. Då sa jag till en lärare om detta. läraren sa till de. Jag går inte in mycket på detaljerna. Men iallafall efter det tillfället då jag sa till läraren. Så hånar de mig mycket, förlöjligar mig m.m. aldrig direkt till mig i ansiktet. Bara högt till andra i klassrummen, men de vet att jag hör och vill att jag ska känna mig illa till mods. De kastar även saker på mig ibland, när jag har huvudet ner så jag inte ser vem som kastar Osv. så här är det, de ser mig som en tjallare och hatar mig för det. Under en hel månad har det varit så här nu (sedan jag sa till läraren om att jag kände mig kränkt/mobbad). Min taktik har varit och är fortfarande att ignorera totalt, med mål att de ska tröttna. Och säga till en lärare om att jag mår så här dåligt, löser ingenting. Bara förvärrar som jag märkt. Synd att det är så, och ifall jag säger att jag känner mig kränkt vet jag att det är deras plikt att förstöra mobbningen mot mig. Så de kan inte låta bli, och situationen kommer förvärras.

Jag är mycket väl medveten om att det är dom det är fel på, inte mig. De är osäkra osv. Alltså ska jag inte må dåligt. Men tro det eller ej jag gör det ändå. Hela dagen, grubblar jag på det från att de sagt nåt till mig som kränkt mig. Ifall de säger nåt vid 10:00 tänker jag på det hela skoldagen, hela tiden hemma. Ända fram tills jag ska sova. Och ibland kommer det upp i tanken direkt när jag vaknar. Egentligen är det så små saker som att de säger något men jag är så känslig som person.

Jag har kompisar som är riktigt schyssta, det är inte så att jag är helt övergiven. Men istället för att tänka på de jag älskar när jag blivit mobbad så fäster jag tanken på mobbarna. Vilket gör mig olycklig. Jag pratar ut med vuxen om hur jag känner vad de gjort mot mig osv. Jag håller det inte helt inom mig själv.

Jag vet inte vad jag ska göra för att inte må dåligt över att DE mobbar mig, finns det något att göra överhuvudtaget? Jag tar tacksamt emot alla råd. Vad som...
  Svara med citat