Citat:
Ursprungligen postat av kamraten
Tack för era inlägg. Jag finner det extremt intressant att läsa era åsikter/råd om min situation. Jag är evigt tacksam.
Säga till lärare/rektor ytterligare en gång - De kommer inte sluta ändå. Det finns liksom ingen gräns för dom. De mobbar bara mer. Sedan så är de trakasserierna de säger inget klockrent jag kan säga "detta elaka säger de till mig". Då de oftast förlöjligar gången då jag sa till. Typ "jag säger till lärarn". Självklart är det en satir av mig och målet de vill uppnå när de säger så är att såra mig. Det är inget jag kan säga till lärare om. Det blir liksom "De hånar mig för att jag sa till." Det är inte mycket att gå på...
|
Om de systematiskt hånar och förlöjligar dig i syfte att såra är det likafullt mobbning och det är lärarnas plikt att göra något åt.
Citat:
|
Förövrigt fattar jag inte hur de åker hålla på... Nu så är det ett år kvar i samma klass som de sedan är jag helt fri från dem. Och möjligen, så minskar mobbningen efter ett långt sommarlov, Kanske. Så att bara stå ut och undvika de så gott som möjligt hade jag tänkt satsa på. Låter det som en bra eller dålig idé?
|
Möjligen minskar mobbningen, möjligen inte. Vet inte hur många år under mina skolår som jag fick höra att mobbningen skulle minska efter sommaren då mobbarna blivit äldre och förståndigare. Jag slutade tro på det efter några år...
OM mobbningen fortsätter, vilka skador får du då? Då menar jag främst psykiska. Är det värt att du blir deprimerad och hamnar i ett tillstånd där du tycker att "det är egentligen inte så farligt och egentligen förtjänar jag det"? Nu behöver det ju inte gå så illa, men överväg noga vilka skador du får mot det andra alternativet, att kämpa för att få slut på mobbningen.
Citat:
Jag har ju en del andra vänner i skolan som jag kan vara med. Och jag kan prata med vuxna hemma om mobbningen.
Låter bra eller?
|
Det låter mycket bra!