Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-09, 22:28   #18 (permalink)
Sofie Österlund
Senior Member
Platinamedlem

Sofie Österlunds avatar

Reg.datum: Mar 2008
Ort: Göteborg "ingen kan göra allt men alla kan göra lite"
Krediter: 1 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chris i skåne Visa inlägg
Hej - till Er Båda....!!!

Du skriver så fint Sofie i Din Dikt om hur Du vill skapa Ditt - Vårt Utopia...!!!
Ett hus fullt av hopp - jag skulle såå gärna vara med Dig och andra med samma målsättning och bygga det där huset... inte av drömmar utan av verkliga människor med verkliga insatser och gemensamma mål och värderingar - det är nog vad jag skulle ha velat göra...
....
Men jag vill fortfarande vara med och bygga det där Huset fullt av Hopp - och jag vet precis vad det skulle innefatta och hur det skulle se ut...
Jag har skissat på det länge i mina tankar och ibland även på papper....
Jag vill kalla det för "Cafe la vie" - Livets cafe... och det ska vända sig till hela människan och omfatta alla hennes sinnen och behov ; andligen - fysiskt - och mentalt...
Och DET BÄSTA AV ALLT - DET BEHÖVER INTE FÖRBLI EN UTOPI - UTAN DET GÅR ATT FÖRVERKLIGA... !!! *lol*
- Om Jag Vill - Om Du Vill - Om Vi Vill - för det är ingen ensam människas verk utan det bygger på gemenskap....

Hoppas det ordnar sig för Dig Sofie - för Dig och Magol!
Är säker på att det gör det - Du får bara lungna din hungriga själ och ge det ännu lite mer tid..
Vad roligt att du vill vara med och bygga huset. Kanske man kan skissa på det som ett projekt, hehe... jag är med.. häftigt att du också drömt om de
det ordnar sig säkert, härdar ut gör man, har man klarat så här långt klarar man lite till, annars hade det andra varit onödigt ju... å det vill man ju inte... det är det som håller igång mig

vi har fått jättebra svar av en expert nu, hoppas det löser sig

kraaam