Ville bara flika in om "the game" som du pratade om. Jag har bara läst nån artikel om boken så jag är inte så insatt. Förutom bisarra raggningsrepliker så verkar det som att den betonar en gammal sanning som jag varit smärtsamt medveten om länge: utstrålar man lycka, självförtroende och trygghet i sig själv är man attraktiv. Det här är viktigast för oss killar men funkar åt båda håll. Du vet nog själv hur härlig en tjej kan verka om man känner från 10 meters håll hur trygg hon är med sig själv, den där äkta självkänslan. De hårdspacklade brudar du talar om kan man ju undra hur självsäkra de EGENTLIGEN är, men en tjej som bara utstrålar äkta lugn och inte bara krystat, kaxigt självförtroende, de är ju sexiga. Jag är övetygad om att de som hela tiden behöver berätta att de minsann skiter i vad alla tycker (du vet tjejtypen) är de som i högsta grad tänker på vad andra tycker.
Självklart skulle man dra till sig tjejer om man kunde utstråla det där... Du har ju själv testat konceptet och märkt skillnad. Tyvärr är det ju inget man orkar iscensätta när man mår så här.
Angående att träffa folk: Krogen är bara en umgängesform och långt ifrån tillräcklig. Det du behöver göra är att hitta andra aktiviteter. Tränar du? Gym är inte det bästa om du frågar mig, men har du polare som håller på med nån bollsport, kampsport eller dylikt? Gå då dit och laja lite, träffa folk där. Eller ta en kurs, börja med nåt ideellt arbete, amnesty, kompis på stan, jag vet inte. Det är jobbigt att ta initiativ när det känns så lågt men jag tror inte att krogen "räcker till" för dig om du tycker att du behöver något annat och att krogen tar en massa energi.
Man har ju alltid bra perioder och infall då det känns lite lättare, fånga ett sånt tillfälle, och pröva nåt helt nytt. Kör hårt. =)
|