Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-08, 17:20   #10 (permalink)
Emil
Member
Silvermedlem

Reg.datum: Oct 2007
Standard

Tur att det är anonymt det här.

Jag fick höra av en som hade aspberger, att jag hade mågna liknande drag. Att jag borde testa mig.

Själv har jag gått ut skolan, men haft svårt med sociala framgångar och känslomässigt i uppväxten. Som tur är har det gjort mig psykiskt stark.

Jag har nu läst på, och det står att vi har någonting som heter "spegel - neuroner" som härmar våran konversators uttryck - eller partner så vi ska bli mer samspelta, samt några proteiner som samarbertar i cellerna. Det är just dessa som saknar hos de med autism och aspberger.

Det förklarar ju en mängd problem, även sådana som att de med diagnosen inte har empati (bullshit!) ! Så mågna fördomar finns fortfarande i dagens 2000 - tal.

Nu vet jag inte om jag har aspberger, men jag har några få jobbiga drag :

* Jag gillar sällan den musik som alla andra tycker om, vilket gör det svårt på fester. Och tvärtom.
* förhållanden tar slut innan de var på väg att börja.
* I debatter kommer jag alltid i ett läge som en del nog uppfattar som något de kan binda ihop i "klysch - ord sanningar"; fastän jag inte menar så.
Som "frihet på eget ansvar", . Det kallar jag "Klyschor", osv.

Imorgon har jag anställnings intervju, och ni kan ju förstå läget.

- Listen to your heart. Att försöka är bra. Ta det lugnt när du känner att det känns bra.
Emil är inte uppkopplad   Svara med citat