ADD?eller vad tror ni?
Hej!
jag har fått diagnosen manodepressiv sjukdom typ 2+borderline.Men jag har länge funderat på om jag kan ha ADD eller ADHD också.
Jag gjorde en test,som en väninna hade hemma på ADHD.Mycket stämde in.Hon har själv ADHD.
Ett jätteproblem jag har är att jag har svårt för enkla saker:laga mat,städning.Det bara låser sig och det känns plötsligt helt omöjligt sätta på en kastrull på spisen och värma lite mat.Eller så kan jag gåoch stirra i flera veckor på ett ostädat golv och tänka varje dag:nu måste jag svabba golvet men det är som en jättebroms inom mig.Sen plötsligt kan bromsen släppa och jag kan inte fatta varför jag tyckte det var så svårt att tvätta köksgolvet.....
Jag har problem också med tidsuppfattningen-måste hela tiden tänka mig för när jag pratar med folk så jag inte gör bort mig.
En sak som hände igår kan jag vara helt säker på hände för 2 veckor sen..ända tills jag logiskt försöker tänka tillbaka bit för bit vad som hänt efter "saken".
Dessutom har jag jätteproblem med minnet-haft det i flera år.Det som räddar mig är lappar,etc.
Känner mig handikappad-som att jag har stora brister i mig men jag försöker hela tiden hitta strategier för att komma förbi bristerna.Jättetröttsamt ibland!
Har klarat långa universitetsstudier men som sagt har jag parallellt hela tiden kämpat med matlagning,städning,alla möjliga praktiska saker som andra gör utan att ens tänka efter.
Förlåt-blev långt inlägg!
Hoppas på svar
Lotus60
Någon som kämnner igen detta???
Kram
Tags: manodepressis sjukdom, borderline, add, adhd, tidsuppfattning, handikappad
Senast redigerad av Admin den 2008-08-18 klockan 23:11.
|